Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Eyetracking: slimme reclame

26-07-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Wie naar een advertentie kijkt, laat onbewust zijn ogen sturen door de plaatjes. Slimme reclamemakers houden daar rekening mee: de plaatsing van merknaam, fotomodel en prijsaanduiding is niet toevallig. Dat heet eyetracking.
Verslaggever Eva Houtsma liet haar blik testen bij marketingbedrijf Validators.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor