Niet de oogmetingen zijn hetprobleem maar de slijpmachines.In 2003 had ik weer brillen nodig. Een voornormaal gebruik en als computerbril.Deels betaald door debaas dus dat was prettig. (Twee keer 700 gulden is best veel)Tot zover kreeg ik steedsprima brillen waarmee ik zeer goed kon zien.Ik had ogen met verschillendecilinders onder verschillende hoeken.Met de slijpmachineskonden die precies geslepen worden zonder “kijk” problemen.Maartoen : bij een brillenketen werden mijn ogenopgemeten en kreeg ik te horen (volzin) “met uw nieuwe bril gaat U net zo goedzien als volgens de opmeting”(Ook een volzin was: “Alsde bril niet voldoet krijgt U Uw geld terug”)Bij mijn vorigebrillen was me dat nooit verteld.De meting was prima enik zag via al die lensjes prima.De bril kwam, maar bijhet testen zag ik veraf en ook bij lezen niet zo best. Het accommoderen was ergvermoeiend voor mijn ogen.Bij nameting zij de opticien(weer een volzin) “de glazen zijn toch precies volgens de meting gemaakt”Maar:::: Ik zal eensiets anders proberen en de sterktes iets veranderen.Wat nu?? Toch nietgoed gemeten of geslepen???De bril kwam en ik hadnog meer problemen bij het uitproberen.Weer gemeten en “Deglazen zijn toch precies geslepen volgens de meting”:“Als de bril nietvoldoet krijgt U Uw geld terug”Ik zal nog eens ietsanders proberen. Wat nu weer. Weer nietgoed gemeten of geslepen??Maar ik liet hem maargaan.De derde bril kwam engeprobeerd.Mijn reactie was: ”met deze bril zie ik slechter dan zinder bril! En dat was geen overdrijving.De opticien had eenoplossing.Morgen komt er eenspecialist in oog-cilinders en die zal ik eens vragen te helpen.De volgende bril wasmet de hulp van de specialist geslepen en daarbij gold het volgende:“De sterkte van decilinders moet je halveren en die bij de oogsterkte optellen. Volgens diegetallen moet je de bril dan slijpen” (Makkelijk zat toch? Niet dan?)De bril kwam en ikmoet zeggen het was de beste van de (ondertussen) 4 brillen.Maar helemaal gelukkig(zoals met de voorgaande brillen was ik niet.Steeds was gezegd datals de bril niet voldeed ik al mijn geld terug zou krijgen.Bij de eerste bril waser direct afgerekend voordat ik mocht proberen.Wel zo handig toch?Ik heb nummer 4meegenomen en een weekend geprobeerd en toch weer teruggebracht.Mijn geld heb ikteruggekregen.Mijn conclusie??De slijpmachines diezo precies de overgangen van veraf zien (in het midden) en dichtbij (meer naarde rand) “plus” de cilinders konden slijpen waren te duur en werden niet meergebruikt.Het is een zeerlangdurig en dan ook duur proces. De wachttijden voor te slijpen brillen warenal lang een probleem. (En natuurlijk dete kleine te verkrijgen marge voor de Brillenzaken)De glazen blevennatuurlijk net zo duur maar er bleef meer over als winst voor de brillenfirma.Er wordt gemiddeld en gegoocheldmet cilinder en oogsterkte om een zo goed mogelijke “benadering” te krijgen.Tel uit je verlies alsgebruiker en houdoe en bedankt voor de mensen met cilinders!Ik heb geen verderepogingen gedaan bij andere brillenzaken want verwachtte overal hetzelfdeprobleem.Mijn ogen heb ik latenlezeren (of laseren) en nu zie ik zonder cilinders prima met brilletjes van 3Euro voor bij het lezen.Houdoe en bedankt,alle brillenzaken. Martin Schuller
Stemmingmakerij dit. Ik heb al jaren Eyelove brillen en die doen kwalitatief zeker niet onder voor de brillen v.d. bekende ketens. Voor 45 euro per complete bril. Zo kun je nog eens variëren met je montuur. Als je gecompliceerde ogen hebt zou ik er niet voor kiezen, maar voor 90% v.d. mensen geldt dat niet.
ik had een slechte ervaring bij Eyelove in Heythuysen. Ik kwam voor een oogmeting want had de indruk dat ik misschien toe was aan een bril. Ik werkte tijdelijk projectmatig op een laptop de hele dag waarvoor ik gezien mijn leeftijd een leesbril voor nodig had. Maar merkte dat ik niet alle leesbrillen hiervoor kon gebruiken omdat de afstand iets verder was als in mijn prive gebruik met laptop. Werd door een vriendelijke jonge verkoopster geholpen en deed inderdaad de computer oogmeting en met glaasjes,en veraf moes tik even naar de overzijde van de straat kijken met de glaasjes wanneer het sterk genoeg was. Conclusie was en advies door haar dat ik het beste een leesbril kon nemen omdat mijn ogen nog heel goed in orde waren. Toen we naar de kassa liepen bemoeide zich de eigenaresse van de drogisterij ermee die gehoord had dat ik met een computer werkte en vond dat ik een computerbril nodig had en GEEN leesbril. Ik zei haar dat de meting aangaf dat een leesbril volstond maar ze bleef bij haar advies. De verkoopster stond er beteuterd bij en het was net of ze haar werk niet goed gedaan had. Dus toch maar die computerbril besteld want ik nam aan dat de eigenaresse die al jaren de brillen verkocht wist waar ze over sprak. Kosten.....meer dan 160 euro ....! Hier schrok ik toch wel even van wetende dat mijn zus hier al 2 brillen gehaald had en 59 euro per stuk voor betaald had. ( Ik had hier 30 km voor gereden omdat ik wist hier goed en voordelig uit te zijn ) Bril opgehaald en een paar weken uitgeprobeerd,maar dit was een fiasco ! Als ik naar mijn laptop keek kon ik helemaal niets lezen en werd zo dol als een kip door de variofocus die ik schijnbaar niet nodig had. Ben toen terug gegaan naar de winkel en heb dit de eigenaresse kenbaar gemaakt. Kreeg te horen dat ik moest wennen aan deze bril en maar met mijn gezicht moest bewegen tot ik het goede leesgedeelte voor mijn ogen had en dan zou dit wel lukken. Nu echt niet en dit vertelde ik ook haar want ik zie alles wazig door de bril en kan zo mijn werk niet doen. Heb nog aangehaald dat haar verkoopster mij een aander advies had gegeven,maar dat zij dit veranderd had toen ze hoorde dat met een computer werkte. Ze werd toen boos en zei tegen me dat ik haar een leugenaar noemde wat helemaal niet waar was,ik sprak gewoon de waarheid waarop ze heel boos werd. Ik kreeg geen gelijk en kon met mijn bril vertrekken. De winkel is nu dicht en ik zit met een dure bril die in de la ligt,die me letterlijk is aangesmeerd door medewerkers van EyeLove. Ik neem aan dat hun mensen toch een opleiding of iets hebben gehad eer ze oogmetingen en brillen mogen verkopen ??
EYELOVE is helemaal niet slecht. Heb al jaren brillen van hen tot volle tevredenheid. Ik ben tussendoor nog 1x bij Pearle geweest maar was slecht gemeten. Dus toch maar weer naar Eyelove. Werkt prima! Ik heb min7 met cilinder en leesgedeelte dus is best complex.Scheelt me per bril zo'n 600,00 tot 800,00 euro. Dus dat is kassa voor mij!De reclame vind ik niet mooi en opmeten is overal gratis.
Misleidende informatie van kassa. Eyelove zou alleen automatisch je ogen meteen.Onzin. Ik heb een multifocale bril voor slechts 120 euro gekocht bij eyelove in Kampen. Eerst hebben ze de automatisch meeting gedaan en daarna gecontroleerd met zo'n bril met losse glaasjes. Vervolgens op dezelfde wijze het leesgedeelte bepaald. Dit deden beter dan mijn vorige opticien. Dat kostte me 800€ en die bril was niet eens goed. Mijn advies: ga naar eyelove kampen
Ben al een jaar in het bezit van een eyelovebril via de drogist in Grave en tot voole tevredenheid. Prima geholpen en zowel het lezen als afstand is getest.
Ook andere brillenwinkels werken met een leeskaart om de leessterkte bij multfocale brillen te meten! Voorbeeld Eywish Groeneveld. Waarom alleen dit bedrijf nu zo kritisch benaderd wordt, snap ik niet.
Ben naar het oogziekenhuis gegaan in Rotterdam en daar werd mijn oog sterkte precies hetzelfde gemeten als bij eye love. En ik zie prima met deze bril , Een meting die door een apparaat wordt gedaan waar steeds glaasjes word voor gedaan zie ik slecht. Ben zeer tevreden over de oogmeting van eye love
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!