Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Europees Consumenten Centrum

  •  
07-01-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
europeesconsumentencentrum360210.jpg
Afgelopen zomer koopt Monique Jansen uit Tilburg een nieuwe Toshiba TV in Italië. De tv die ze al had in haar caravan gaat namelijk kapot. Terug in Tilburg komt de televisie op de slaapkamer van Monique's zoon te staan. Hij heeft er anderhalve maand plezier van, want dan begeeft hij het. Monique neemt contact op met Toshiba Nederland. De boodschap die ze krijgt is dat ze alles moet regelen via de winkel in Italië en als ze het apparaat in Nederland wil laten repareren, dan zijn de kosten voor haar zelf. Het lijkt Monique erg omslachtig om met de tv weer terug te gaan naar Italië, dus probeert ze het nog een keer via Toshiba Nederland. Het antwoord is hetzelfde. Als Monique haar probleem vervolgens voorlegt aan de Belbus, wijzen we haar op het Europees Consumenten Centrum in Utrecht. Het ECC kan consumenten helpen helpen wanneer ze iets willen kopen of bestellen in een ander EU-land. Ook verstrekken ze informatie over rechten en plichten als Europese consument. Ze bieden ook begeleiding, als er problemen zijn na een aankoop in een ander EU-land. Patricia de Bont, directeur van de Nederlandse vestiging, gaat aan de slag met de kapotte TV van Monique. Na een paar weken brengt zij het goede nieuws dat Monique een nieuwe TV krijgt van Toshiba! Meer informatie over het ECC vind u hier .
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!