Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Elektrische fiets doet het soms niet

  •  
18-08-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
99.jpg
Bert en Antonette Gerritsma maken graag ritjes langs de Vecht in de provincie Utrecht. Bert heeft zere knieën en kocht vorig jaar daarom een elektrische fiets die met een elektromotor extra kracht aan de trapas geeft. Dat gaat een stuk gemakkelijker. Er is iets met de fiets. Af en toe valt de trapondersteuning uit. Erger nog, af en toe gaat de trapondersteuning opeens aan. Bert schiet dan onverwachts vooruit. Hij durft bijna niet meer te fietsen omdat hij bang is in de Vecht terecht te komen. De fietsenwinkel die de fiets geleverd heeft kan niets vinden. Ook niet als Bert voor de tweede en derde keer terugkomt met steeds dezelfde klacht. Als hij blijft klagen reageert de winkel helemaal niet meer. Als de Belbus verhaal gaat halen kan de winkelier niets anders doen dan zijn excuses aanbieden voor het niet meer reageren. Men erkent dat de fiets defect is en Bert mag een nieuwe elektrische fiets uitzoeken. Drie maanden later heeft Antonette ook een elektrische fiets. Ze heeft hem niet bij Bert's fietsenwinkel gekocht, want ze vertrouwen er niet op dat de service daar – zonder Belbus - goed genoeg is.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!