Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Eindelijk verlost van ongewenste telefonische verkoop

28-10-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Tringtring… Wordt u ook wel eens gestoord door tijdens de afwas? Of net als u de deur uit wil lopen? Lijkt alsof u nooit rustig kunt eten zonder gebeld te worden?
Al jaren dringen telemarketeers zonder pardon onze huizen binnen. Al jaren besteed Kassa aandacht aan deze agressieve verkooptechnieken. Met het bel-me-niet register moet het afgelopen zijn met ongevraagde telefoontjes van telemarketeers.
Vorig jaar werden 810.000 mensen slachtoffer van misleidende en agressieve telefonische verkoop. De schade: 98 miljoen euro. Tot nu toe konden consumenten terecht bij Stichting Infofilter. Wie daar zijn gegevens achterlaat, geeft aan niet meer gebeld te willen worden. Maar bedrijven waren niet verplicht de bestanden van Infofilter te gebruiken. De klachten bleven binnenstromen, ook op de redactie van Kassa.
In 2008 is de maat voor staatssecretaris Frank Heemskerk vol: hij kondigt nieuwe regels aan. Ruim tweeënhalf jaar later is het dan zover, vanaf 1 oktober zijn alle callcenters wettelijk verplicht het bel-me-niet register te raadplegen voordat ze een nummer draaien. Daarnaast zijn alle telemarketeers voortaan verplicht u te attenderen op het register. Sterker nog, als u dat wilt moeten ze u direct inschrijven. Bedrijven die zich niet aan de nieuwe afspraken houden, worden aangepakt door de OPTA.
Surf vanaf 1 oktober 2009 naar www.bel-me-niet.nl en vul uw gegevens in.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor