Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Een op drie huishoudens gebruikt Netflix

18-08-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Netflix-930x520
De opmars van Netflix en andere video on demand-diensten in Nederland is niet te stuiten. Netflix is inmiddels doorgedrongen tot een derde van van de huishoudens, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Telecompaper.
Twintigers
Het zijn met name twintigers die massaal aan het bingewatchen zijn geslagen. Inmiddels kijken ze dagelijks zo'n 43 minuten naar online videodiensten. Gemiddeld wordt in Nederland 23 minuten per dag per op die manier naar films, series en documentaires gekeken. Dat was twee jaar geleden nog 11 minuten.
Grootste platform
Netflix is met afstand het grootste platform voor video on demand in Nederland. In twee jaar tijd groeide het aantal abonnementen van 1,1 miljoen naar 2,3 miljoen. Op de gedeelde tweede plaats staan Videoland en RTL XL met beide ruim 300.000 abonnees. Amazon Prime komt vooralsnog niet echt van de grond in Nederland.
Bron: ANP

Meer over:

netflix, huishoudens
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!