Marije heeft al ruim een half jaar een geschil met de Mediamarkt. In juli vorig jaar bracht zij haar computer naar de Mediamarkt in Utrecht. Dit ter reparatie van enkele toetsen en de dvd-cdrom. 12 weken lang zat Marije zonder computer, want na twee reparaties bleek de computer nog steeds niet gemaakt. Marije was het zat en kreeg een leen-laptop van de Mediamarkt en toen sloeg het noodlot pas echt toe.
Een week later werd er bij haar thuis ingebroken en werd ook de laptop gestolen. Marije belde de politie, die langskwam en de volgende dag deed Marije ook meteen melding van de diefstal bij de Mediamarkt Utrecht en bij haar verzekeraar. Want Marije heeft een inboedelverzekering. De schade-expert van haar verzekeraar komt met de mededeling dat de laptop niet valt onder haar inboedelverzekering, omdat het een zakelijk product van derden betreft.
De Mediamarkt was niet blij met het verhaal van Marije en wil haar laptop niet meer teruggeven. Ze eisen dat Marije hun de geleende laptop terug geeft. Maar die is dus gestolen! Daarnaast heeft Marije nooit een bruikleenovereenkomst hoeven tekenen toen ze de leenlaptop meekreeg.
Liesbeth Koppejan van het Juridisch Loket zegt dat het niet terecht is dat Mediamarkt de computer van Marije in bezit houdt. Marije heeft weliswaar een zorgplicht, die inhoudt dat zij zuinig op de leenlaptop moet zijn, maar dat is zij juist wel geweest. Marije is slachtoffer van een inbraak en is niet onvoorzichtig geweest. Daarnaast heeft zij binnen haar mogelijkheden alles gedaan: Ze heeft een inboedelverzekering en geprobeerd de laptop gedekt te krijgen door haar verzekering. Daarnaast is ze persoonlijk langs geweest bij mediamarkt met haar aangifte. Ook heeft ze zelfs de politieagent die de aangifte heeft opgenomen laten bellen met de Mediamarkt om haar aangifte te bevestigen.
De directeur van de Mediamarkt, Meneer Pieter Haas, zegt dat als Marije een verzekeringsbewijs kan laten zien waarop staat dat zij de computer niet vergoed krijgt van haar verzekeraar, dat zij dan haar eigen computer weer terug krijgt.
Die heeft Marije. Haar verzekeraar schrijft: ‘Helaas kunnen wij niet tot schadevergoeding van de laptop overgaan omdat een laptop in bruikleen niet behoort tot uw inboedel’. En daarmee is alles opgelost: Na maanden gedoe heeft Marije nu eindelijk haar eigen –gerepareerde!- computer terug.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!