Een dagje naar de sauna met de Belbus
02-08-2010
• leestijd 2 minuten
Tamara en haar vriend Philip gingen vorig jaar oktober lekker een dagje naar de sauna. Niet in hun woonplaats Leidschendam, maar in Beuningen, omdat ze daar speciale privé-cabines hebben. Het lijkt een heel relaxte dag te worden. Tamara heeft dan ook niks te klagen over de faciliteiten en service, alleen het afrekenen verloopt nogal rommelig...
De cabine kost 59 euro, maar het lijkt erop dat er bij het pinnen iets misgaat en daarom wordt Tamara bij het verlaten van de sauna gevraagd nog een keer te pinnen. Eenmaal thuis gaat Tamara het toch nog even controleren en dan blijkt dat er twee keer 59 euro van haar rekening is afgeschreven!
Ze pakt direct de telefoon en gelukkig krijgt ze van de sauna te horen dat het geld teruggestort zal worden. Maar het bedrag wordt maar niet gestort. Tamara blijft bellen, mailen en klimt in de pen om maar haar geld terug te krijgen. Niets helpt, waardoor Tamara nog maar één mogelijkheid ziet: De Belbus!
Het Belbus-team reist samen met Tamara af naar Beuningen. Helaas staan we plots voor een dichte deur, want de sauna blijkt dicht te zijn. Terug op de redactie bellen we nog maar een keer met de sauna, maar worden helaas agressief te woord gestaan. Er wordt zelfs gedreigd met een advocaat en krijgen de opmerking '
het was nog maar de vraag of er dubbel betaald was
' op de koop toe. Maar we blijven volhouden en na enig aandringen wordt toch uiteindelijk het dubbel betaalde bedrag teruggestort op de rekening van Tamara.
Ben jij ook de wanhoop nabij? Schroom dan niet en schakel de Belbus in! Je kunt bellen met stichting De Ombudsman via 035-6722 722 of mailen naar
belbus@vara.nl