Tom van der Linden en Remco Janssen zijn twee Utrechtse studenten. En een beetje student heeft internet op z’n kamer. Zo ook Tom en Remco, zou je denken.
Tom en Remco wachten als sinds 31 augustus op een internetaansluiting bij Speedlinq. Het probleem is het IS/RA punt, dat is het punt waar de telefoonlijn het huis binnenkomt en waarop de modem moet worden aangesloten. Dat punt blijkt in de kruipruimte te zitten, waardoor het niet lukt verbinding te maken.
Het blijkt niet Speedlinq te zijn die over dat punt gaat, maar KPN. KPN stuurt een monteur om naar het ondergrondse punt te kijken. Maar wat blijkt?
De monteur werkt alleen bovengronds
en mag dus niet de kruipruimte in. Tom en Remco raken verstrikt in een web van foute KPN-monteurs en telefonische helpdesks.
Kassa heeft nog even contact opgenomen met Speedlinq. Het bedrijf blijft erbij dat zij het punt niet mogen verplaatsen. Het is echt KPN die daarover gaat. Speedlinq neemt zo snel mogelijk contact op met Tom en Remco om toch tot oplossing te komen. Het geld dat ze afgelopen maanden wel al hebben betaald voor hun abonnement krijgen ze terug van Speedlinq.