Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

EasyJet vangt weer bot in strijd met Schiphol

21-01-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Schiphol1_15.jpg
De Europese Commissie hoeft een klacht van de Britse luchtvaartmaatschappij easyJet tegen de manier waarop de luchthaven Schiphol zijn tarieven vaststelt, niet opnieuw in behandeling te nemen. Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie in Luxemburg woensdag bepaald.
Oneerlijk voordeel
EasyJet klaagde in 2008 bij de toenmalige Nederlandse mededingingswaakhond NMa over de tarieven van Schiphol. Die zouden thuismaatschappij KLM een oneerlijk voordeel geven, omdat voor overstappende passagiers minder wordt betaald dan voor reizigers die Schiphol als vertrekpunt hebben.
De NMa wees de klacht af, waarna easyJet in 2011 aanklopte bij de Europese Commissie. Ook daar ving de prijsvechter evenwel bot, omdat de zaak al door een nationale toezichthouder was behandeld. Om die reden mocht de commissie de klacht afwijzen, aldus het Gerecht van de EU. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor