Duurzame merken Unilever presteren het beste
17-05-2017
• leestijd 1 minuten
De sterke focus van Unilever op duurzaamheid werpt vruchten af. Dat blijkt volgens de voedingsmiddelen- en wasmiddelgigant uit een analyse van zijn duurzaamheidsbeleid.
60 procent van de totale groei
Zes jaar nadat het Brits-Nederlandse bedrijf begon met duurzaamheidsplannen groeien zijn duurzame merken 50 procent sneller dan de overige merken. De duurzame merken zijn gezamenlijk goed voor 60 procent van de totale groei, dat was vorig jaar nog 46 procent.
Kraft Heinz
De duurzaamheidskoers van Unilever kwam eerder dit jaar nog onder druk te staan door een ongevraagd overnamebod van de branchegenoot Kraft Heinz. Unilever wees de avances af, maar beleggers bleken gecharmeerd van de Amerikaanse interesse, wat duidde op een voorkeur voor meer en snellere winst.
De huidige koers
Volgens topman Paul Polman toont de analyse aan dat de huidige koers goed is voor het bedrijf en tonen de prestaties van de duurzame merken dat aan. ,,Het helpt Unilever iets te doen voor de maatschappij en onze klanten en tegelijk aandeelhouderswaarde te creëren."
Alle merken verduurzamen
Unilever probeert al zijn merken te verduurzamen. De onderzochte duurzame merken lopen daarbij voorop. Het gaat onder meer om ijsmerk Ben & Jerry's, Hellmann's mayonaise en verzorgingsproducten van Dove. ANP