Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Dure verhuizing wordt nog duurder door miscommunicatie

  •  
03-03-2018
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
184 keer bekeken
  •  
Amber Belbus
Verhuizen is altijd al een heel karwei, maar helemaal als je verhuist naar een ander land. Mieke van Os is van Nederland naar Curaçao verhuist. Ze heeft haar inboedel laten verschepen via een transportbedrijf. Dit gaat vaak goed, maar door een miscommunicatie deze keer niet.
Inboedel
Eind oktober afgelopen jaar verhuisde Mieke naar het zonnige eiland Curaçao. Via transportbedrijf Carib Intertrans heeft zij haar inboedel laten verschepen. Van tevoren is er een werknemer langsgekomen om op te meten hoeveel kuub aan spullen Mieke mee wil nemen. De werknemer meet het allemaal op en komt uit op maximaal 15 kuub. Mieke geeft aan nog wat spullen besteld te hebben via IKEA die ook mee moeten, maar volgens de werknemer moet dat makkelijk passen. Enige tijd later worden haar spullen opgehaald. Diezelfde dag krijgt Mieke een offerte opgestuurd van ruim 2500 euro. Op deze offerte wordt uitgegaan van inderdaad 15 kuub.
Factuur
Mieke vliegt naar Curaçao en een week na aankomst krijgt zij de definitieve factuur van Carib Intertrans. Deze is ruim 4500 euro, dus een stuk hoger dan de eerste offerte. Verbaast belt Mieke met Carib Intertrans, aangezien zij denkt dat het om een foutje gaat. Ook staat het aantal kuub niet meer vermeld op de factuur.
Bezwaar
Carib Intertrans vertelt aan de telefoon dat het bedrag inderdaad klopt en past het aantal kuub aan. Deze is nu 23 kuub en niet de afgesproken 15. Door de extra spullen die Mieke via IKEA had besteld is het aantal kuub gestegen. De prijs moest hierdoor ook omhoog. Mieke twijfelt hierover, ze heeft het namelijk zelf nagemeten en kwam op maximaal 17 kuub. Ze besluit de factuur toch maar te betalen anders kreeg zij haar spullen niet. Sinds die tijd maakt zij via mail, WhatsApp en telefoon bezwaar tegen de plotselinge hoge factuur.
Slechte communicatie
Mieke en Carib Intertrans komen samen niet tot een oplossing. De communicatie verloopt niet goed. Ten einde raad mailt Mieke naar de Belbus. Voor haar is het onverwachts krijgen van een rekening die zo veel duurder is namelijk best zuur na ook een dure verhuizing. Helemaal omdat de werknemer van Carib Intertrans haar verzekerde de te verschepen spullen niet boven de 15 kuub uit zouden komen. Zij is vervolgens van het afgesproken bedrag uitgegaan, ook omdat Mieke niets meer van Carib Intertrans heeft gehoord voor zij naar Curaçao vloog.
Belbus
Amber gaat verhaal halen bij Carib Intertrans maar praat eerst met advocaat Robert de Pater. Robert zegt dat het bedrijf Mieke middels een telefoontje op de hoogte had moeten stellen van de prijsverhoging. Op die manier kan zij zelf beslissen of ze bepaalde dingen niet mee wil nemen.
Oplossing
Aangekomen bij Carib Intertrans krijgt Amber te horen dat zij hier niet over willen praten met de camera erbij. Ze willen wel gewoon met Amber in gesprek gaan. Carib Intertrans geeft aan dat Mieke echt 8 kuub meer liet verschepen. Zij leggen uit dat na de hand dit nameten niet hetzelfde is. Er zit dan geen inpakpapier meer omheen en ook de pallets zijn er dan niet meer. Carib Intertrans geeft toe dat zij Mieke hadden moeten bellen over de prijsstijging en gaan een deel van de extra kosten vergoeden.
Belbus nodig?
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op  Facebook  en volg de Belbus op  Twitter !
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!