Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verzekeraars willen 'kleine lettertjes' verduidelijken

14-12-2015
leestijd 1 minuten
geld_zorg
Consumenten kunnen vanaf volgend jaar in een oogopslag zien wat wel en wat niet onder de dekking valt bij een verzekering. De vijftien meest gangbare verzekeringen, voor bijvoorbeeld de woning en auto, krijgen een 'digitale verzekeringskaart' met symbolen die de voorwaarden en uitsluitingen verduidelijken.
'Bijna helft slecht op de hoogte'
Uit recent onderzoek van GfK blijft dat bijna de helft van de ondervraagden vaak slecht op de hoogte is van de voorwaarden. ,,Weten wat een verzekering wel en niet dekt op het moment dat je een polis sluit is van groot belang om teleurstelling later te voorkomen”, zegt directeur Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars.
Directeur Bart Combée van de Consumentenbond spreekt van een belangrijke vernieuwing, die de klant een veel beter inzicht geeft in wat gedekt is. ,,Hiermee doet de sector echt iets aan de klacht over kleine lettertjes”, aldus Combée.
ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor