Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Drempel financiële klachten verder omlaag'

06-06-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
huizen_geld 930x520
Consumenten moet het makkelijker worden gemaakt om een klacht in te dienen over bijvoorbeeld een bank of verzekeraar. Dat schrijft het klachteninstituut voor de financiële dienstverlening Kifid, dat het aantal ingediende klachten in 2015 voor het tweede jaar op rij heeft zien afnemen, in zijn maandag gepubliceerde jaarverslag.
Minder klachten
Kifid kreeg afgelopen jaar iets meer dan 6500 klachten binnen. Dat zijn er ruim vijfhonderd minder dan in 2014. Die daling deed zich geheel voor in de eerste jaarhelft. Nadat begin juli een online klachtenloket was geopend, nam het aantal klachten juist toe. Bij een laagdrempelige dienstverlening weten mensen Kifid beter te vinden, concludeert het klachteninstituut. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!