Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Doggybag wordt iets populairder

09-10-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
restaurant eten 930 520
Nederlanders vragen iets makkelijker om een doggybag waarin ze voedsel kunnen meenemen dat over is. 44 procent van de benaderde personen zegt het gênant te vinden, blijkt dinsdag uit onderzoek van Natuur & Milieu.
Dat is iets minder dan in 2014 toen nog meer dan de helft van de Nederlanders liever niet om een doggybag vroeg. Natuur & Milieu is blij met die ontwikkeling en stelt dat de doggybag, die bijvoorbeeld in de Verenigde Staten heel gewoon is, ook hier langzaam ingeburgerd raakt. In een restaurant krijgt 41 procent van de gasten nu wel eens een bakje of zakje aangeboden om overgebleven voedsel in mee te nemen. In opdracht van de milieuorganisatie benaderde Panelwizard voor deze steekproef op internet ruim 1500 mensen van zestien jaar en ouder.

doggybag-logo

Bijna de helft (46%) van de ondervraagden zou sneller om een doggybag vragen als een restaurant gebruik zou maken van een doggybag-logo. Dit logo staat bijvoorbeeld op de voorgevel van het restaurant of op de menukaart.

Voedselverspilling tegengaan

Met gerichte campagnes probeert Natuur & Milieu voedselverspilling tegen te gaan. In de horeca wordt elk jaar 55.000 ton voedsel verspild, evenveel als 83 miljoen borden met eten, aldus de milieugroepering die dinsdag heeft uitgeroepen tot de Dag van de Doggybag. De organisatie roept mensen die uit eten gaan op om een doggybag te vragen in restaurants.
Bron: ANP\ Natuur & Milieu
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!