Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Doelstellingen Plastic Heroes onmogelijk'

29-03-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Plastic_01.jpg
De doelstellingen van de Plastic Heroes-campagne, die burgers stimuleert om plastic afval te scheiden, zijn te ambitieus. Dat vindt Recycling Netwerk, een samenwerkingsverband van milieuorganisaties. Een woordvoerder van Recycling Netwerk bevestigde dit naar aanleiding van berichtgeving in het tijdschrift Binnenlands Bestuur.
Nedvang, de organisatie die namens het bedrijfsleven de Plastic Heroes-campagne organiseert, wil dat dit jaar 38 procent van het plastic afval door bedrijven en particulieren wordt gerecycled. Recycling Netwerk, dat zelf onderzoek uitvoerde in de 71 meest verstedelijkte gebieden en de hele provincie Utrecht, noemt deze doelstelling een ,,mission impossible''.
Volgens de milieuorganisaties scheiden consumenten vooral in stedelijke gebieden te weinig afval om tot de percentages te komen die Nedvang heeft gesteld.
Huishoudens scheidden volgens een woordvoerder van Recycling Netwerk in de stedelijke gebieden in 2009 minder dan 2 procent van het plastic afval. De milieuorganisatie verwacht op basis van het onderzoek dat dit percentage in 2010 niet meer dan 5 tot 7 procent zal zijn.
Volgens de woordvoerder moet het percentage gerecycled plastic in 2010 twee tot drie keer zo hoog zijn om aan de doelstellingen van Plastic Heroes te voldoen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!