Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ditzo introduceert schademelden via WhatsApp

29-09-2015
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
61 keer bekeken
  •  
Ditzo.jpg
Aan het gehannes met het papieren schadeformulier op de motorkap na het raken van een paaltje, komt een einde nu verzekerden van Ditzo via WhatsApp hun melding kunnen doen. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu simpel en eenvoudig digitaal. Klanten van Ditzo krijgen via WhatsApp bovendien binnen een half uur antwoord en verzekerden of reparatiebedrijven krijgen in de meeste gevallen nog diezelfde week de vergoeding op hun bankrekening.
Tijdrovend
Verzekeraar Ditzo is de eerste die het populaire chat-programma WhatsApp inzet om klanten sneller van dienst te zijn en het schadeformulier daarbij niet meer nodig vinden. ‘Het invullen van een schadeformulier is tijdrovend. Ook al heb je slechts parkeerschade of een steentje tegen de voorruit’, vertelt Miriam Martinus, adjunct-directeur bij Ditzo. ‘Daarna moet je het scannen en mailen, of ouderwets via de post. Allemaal handelingen die tijd kosten en nu niet meer nodig zijn.’
Route naar reparatiebedrijf
Martinus: ‘Maak gewoon minimaal drie foto’s en stuur deze met je schademelding via WhatsApp naar Ditzo. Dat scheelt veel mensen hoofdbrekens nu ze dat tekeningetje niet meer hoeven te maken op het schadeformulier. En een foto van stormschade op het dak is ook duidelijker dan een heel verhaal per post of mail. Handig is dat via Whatsapp meteen het adres van het dichtstbijzijnde reparatiebedrijf wordt getoond in een kaart. Daardoor hoeven klanten niet te zoeken. Wel zo plezierig als je schade oploopt in een plaats waar je de weg niet kent. Zo proberen we de ellende zo makkelijk mogelijk te maken.’
In sommige gevallen toch schadeformulier
Bij schade in het verkeer waarbij meerdere auto’s zijn betrokken, moet nog wel het schadeformulier worden ingevuld. Dat heeft te maken met de juridische afwikkeling. Ditzo zoekt ook voor deze situaties naar een oplossing. Klanten kunnen in deze gevallen al wel via WhatsApp een foto van het schadeformulier sturen. Dat maakt de melding al iets gemakkelijker.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!