Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

DigiD doet het weer

10-01-2013
leestijd 1 minuten
Logo_DigiD.jpg
Burgers kunnen donderdagochtend weer hun DigiD gebruiken. De dienst was een dag buiten gebruik in verband met een veiligheidslek. Dat lek zat niet in DigiD zelf, maar in het softwareplatform waarop de dienst is gebouwd. Het lek werd in de nacht van dinsdag op woensdag ontdekt, waarna DigiD direct werd platgelegd. Voor zover bekend is er geen misbruik van gemaakt.
DigiD is een afkorting van digitale identiteit. De overheid kan hiermee de identiteit van de burger controleren. Met een gebruikersnaam en wachtwoord kunnen mensen terecht bij ruim 500 organisaties die overheidstaken uitvoeren, zoals de Belastingdienst, het Kadaster en Studielink, maar ook bij gemeenten, provincies en waterschappen. ANP
Delen:

Reacties (0)

Kassa nieuwsbrief

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor