Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Dertig procent meer klachten over telefonische verkoop

19-03-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
987.jpg
Bij de consumentenlijn Telemarketing zijn het afgelopen jaar dertig procent meer klachten gemeld. De consumentenlijn is een informatie- en klachtenlijn van bedrijven en organisaties die aan telefonische verkoop doen.
Veel klachten gingen over de toon van het gesprek en het feit dat mensen niet gebeld willen worden door een telemarketeer. Daarnaast steeg het aantal klachten dat te maken heeft met misleiding en onbeschofte benadering. Opvallend is ook dat consumenten die staan ingeschreven bij Infofilter, toch nog vaak gebeld worden. Via infofilter kunnen mensen juist hun gegevens laten blokkeren. Binnenkort komt het wettelijk verplichte bel-me-niet-register waarmee aan de ongewenste telefoontjes een einde komt. 

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor