Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
De Verlenging: nooit verschenen scooterblad
21-07-2010
•
leestijd 2 minuten
•
861 keer bekeken
•
Gino is gek op scooters en neemt dan ook een abonnement op het blad ScootXtreme. Het blad is net nieuw, maar de betaalde 20 euro blijkt voor niets te zijn.
In februari 2007 heeft Gino een abonnement genomen op een scooterblad, ScootXtreme. Hij maakt meteen 20 euro over. Het blad heeft hij echter nooit ontvangen. Na maanden wachten en de telefonische mededeling; ‘de drukker was nog niet klaar’, besluit hij van het blad af te zien en het geld terug te vragen. Het geld heeft hij nog steeds niet terug. Na vele e-mails en telefoongesprekken kwam hij er achter dat zelfs de telefoon van ScootXtreme is afgesloten is.
De redactie van Kassa heeft contact opgenomen met ScootXtreme te Sittard. Na contact met de provider van de bijbehorende website (
www.scootxtreme.nl
) werden we teruggebeld. Het telefoonnnummer op de website werkt niet. De site werd voor de rest wel actueel gehouden.
Patrick Diependaal is bedrijfleider de winkel en de site. “We zitten vlakbij het Fortuna Sittard stadion, en daar wordt gebouwd; de telefooncentrale is nu stuk. We hebben iedereen die wat heeft opgestuurd een mail gestuurd en aangegeven dat we het geld zouden terugstorten. Het blad is niet van de grond gekomen, we hebben ons verkeken op het gebied van redactionele werk.”
ScootXtreme geeft aan dat bij Gino een stagiaire een fout heeft gemaakt. De heer Diependaal was in de veronderstelling dat dit was opgelost. Gino krijgt nu zijn geld teruggestort. Patrick Diependaal: “En hij krijgt van ons nog een tegoedbon van 100 euro om iets voor zijn scooter te bestellen vanaf onze website.”