De Verlenging: gratis een reis die geld kost
21-07-2010
• leestijd 1 minuten
Na een kijkje in een catalogus op de website van Homeshopper bestelt mevrouw Van Campen een product. In de factuur staat dat ze een gratis reis voor één persoon naar Venetië kan boeken. Dit leek mevrouw Van Campen wel wat. Maar alleen is maar alleen. Er wordt voor meneer Van Campen een reis bijgeboekt voor 399 euro via Iristravel, die voor Homeshopper de reis regelt. De reis blijkt niet door te gaan….
Zonder dat de familie Van Campen het wist, was de reis verzet op een datum waarop zij weer niet konden. Geld terug dus zou u denken. Iris Travel belooft wel het geld terug te storten. We hebben het over 2005: het blijkt in de praktijk niet vlot te gaan. Wat een gratis prijs was, blijkt nu een kostenpost van 399 euro.
Homeshopper geeft een telefonische reactie in de studio. Woordvoerder Serge Mangelschots wijst erop dat het een geschenk is voor hun klanten. De reis wordt georganiseerd door Iristravel en hiermee is de familie Van Campen een overeenkomst mee aangegaan. Homeshopper probeert echter wel bij alle problemen een oplossing te vinden.
Iris Travel-directeur Michiel Plazier betreurt de gang van zaken. Hij is van mening dat het nooit zo ver had mogen komen. Door een gebrek aan animo is de reis naar Venetië verzet. Ook zegt Iris Travel dat gergeld moet worden dat die 399 euro terugkomen. Bovenop krijgen ze een all-inclusive reis naar Turkije!