Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
De Telefoongids wikt en weegt papieren versie
26-05-2011
•
leestijd 1 minuten
•
96 keer bekeken
•
De Telefoongids houdt continu in de gaten of de papieren versie van de gids nog relevant is. ,,Uiteindelijk moeten ook wij denken aan het kostenplaatje'', zei topman Joris van Oers woensdag.
Het bedrijf investeert vooral in de online-activiteiten. ,,Momenteel halen we 50 procent van onze jaarlijkse omzet uit online, we streven naar 75 tot 80 procent over een periode van drie tot vier jaar'', aldus Van Oers.
Die omzet beloopt volgens Van Oers enkele honderden miljoen euro's per jaar. De website van het bedrijf, die onder meer mensen en bedrijven aan elkaar koppelt, heeft nu zo'n 7,6 miljoen bezoekers per maand.
De Telefoongids lanceerde vorig jaar een mobiele versie van de website. ,,Mobiel internet heeft de website een flinke impuls gegeven. Gemiddeld zijn er 800.000 bezoekers per maand die ons vinden via mobiel internet.''
Volgens Van Oers moet De Telefoongids in de toekomst een onlinemediabedrijf worden dat klanten en bedrijven bij elkaar brengt. ,,Dat betekent niet dat we per se van naam gaan veranderen'', benadrukte Van Oers. ,,We zijn namelijk meer dan alleen een telefoongids. We leveren bijvoorbeeld websites aan het midden- en kleinbedrijf. Dat moeten we veel meer laten zien.''