Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De resultaten uit de enquête

08-12-2010
leestijd 2 minuten
Fallback image for card
Kassa en Stichting De Ombudsman waren benieuwd naar úw ervaringen met de compensatieregeling, ook als uw klacht een aantal jaren geleden (vanaf 2005) speelde. Hieronder kunt u de resultaten van de enquête die wij onlangs hebben gehouden terug lezen. Hoeveel uur vertraging heeft u opgelopen?
Tussen 3-5 uur 25%
5-8 uur 24%
8-12 uur 15%
12-15 uur 6%
Meer dan 15 uur 31% Bent u op het vliegveld geïnformeerd door uw luchtvaartmaatschappij over wat uw rechten zijn?
Ja 7,7%
Nee 92,3%  Heeft u een klacht ingediend bij de luchtvaartmaatschappij?
Ja 63,6%
Nee 36,4% Heeft uw klacht bij de luchtvaartmaatschappij het gewenste resultaat opgeleverd?
Ja 10,8%
Nog in Afwachting 25,7%
Nee 63,5% Heeft u een klacht ingediend bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW)?
Ja 8%
Nee 91,9% Heeft uw klacht bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat het gewenste resultaat opgeleverd?
Ja 0%
Nog in afwachting 60,7%
Nee 39,3% Heeft u uw klacht ingediend bij de Geschillencommissie Luchtvaart?
Ja 6%
Nee 94% Heeft uw klacht bij de Geschillencommissie Luchtvaart het gewenste resultaat opgeleverd?
In afwachting 71%
Nee 29% Alleen als de luchtvaartmaatschappij is aangesloten bij Barin (Board of Airline Representatives In the Netherlands) kunnen mensen terecht bij de Geschillencommissie. Van onze nieuwsbrieflezers heeft 14,3% met een luchtvaartmaatschappij gevlogen die hierbij niet aangesloten is. Deze mensen kunnen dus niet terecht bij de Geschillencommissie Luchtvaart. Bent u door iemand geïnformeerd over de vervaltermijn van 2 jaar van uw claim (die geldt alleen als u vanaf Nederland gevlogen bent)?
Ja 3,2%
Nee 96,8%
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor