Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

De resultaten uit de enquête

08-12-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Kassa en Stichting De Ombudsman waren benieuwd naar úw ervaringen met de compensatieregeling, ook als uw klacht een aantal jaren geleden (vanaf 2005) speelde. Hieronder kunt u de resultaten van de enquête die wij onlangs hebben gehouden terug lezen. Hoeveel uur vertraging heeft u opgelopen?
Tussen 3-5 uur 25%
5-8 uur 24%
8-12 uur 15%
12-15 uur 6%
Meer dan 15 uur 31% Bent u op het vliegveld geïnformeerd door uw luchtvaartmaatschappij over wat uw rechten zijn?
Ja 7,7%
Nee 92,3%  Heeft u een klacht ingediend bij de luchtvaartmaatschappij?
Ja 63,6%
Nee 36,4% Heeft uw klacht bij de luchtvaartmaatschappij het gewenste resultaat opgeleverd?
Ja 10,8%
Nog in Afwachting 25,7%
Nee 63,5% Heeft u een klacht ingediend bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW)?
Ja 8%
Nee 91,9% Heeft uw klacht bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat het gewenste resultaat opgeleverd?
Ja 0%
Nog in afwachting 60,7%
Nee 39,3% Heeft u uw klacht ingediend bij de Geschillencommissie Luchtvaart?
Ja 6%
Nee 94% Heeft uw klacht bij de Geschillencommissie Luchtvaart het gewenste resultaat opgeleverd?
In afwachting 71%
Nee 29% Alleen als de luchtvaartmaatschappij is aangesloten bij Barin (Board of Airline Representatives In the Netherlands) kunnen mensen terecht bij de Geschillencommissie. Van onze nieuwsbrieflezers heeft 14,3% met een luchtvaartmaatschappij gevlogen die hierbij niet aangesloten is. Deze mensen kunnen dus niet terecht bij de Geschillencommissie Luchtvaart. Bent u door iemand geïnformeerd over de vervaltermijn van 2 jaar van uw claim (die geldt alleen als u vanaf Nederland gevlogen bent)?
Ja 3,2%
Nee 96,8%
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor