De Boer niet super voor klant
02-02-2011
• leestijd 1 minuten
Vorig jaar stond de DSB-bank van Dirk Scheringa nog te boek als onderneming die het slechtst presteert tegenover zijn klanten. Maar na het faillissement van de bank is dit jaar het supermarktconcern Super de Boer als laatste uit de bus gekomen op een ranglijst, die de Universiteit van Groningen dinsdag presenteerde.
Het Customer Insights Center van de universiteit zoekt samen met onderzoeksbureaus uit welke grote ondernemingen het beste met hun klanten omgaan en daar vervolgens de vruchten van plukken. Daarvoor worden zevenduizend consumenten ondervraagd. Ikea bleek dit het beste te doen,, evenals vorig jaar. Univé, Bol.com en Rabobank volgen.
Nieuw in de top 5 is Shell, dat lijkt te profiteren van de problemen bij BP. De NS, die kampte met vertragingen, tuimelde uit de top 5 naar een 13e plaats. De onderzoekers noemen het opvallend dat de intermediaire verzekeraars het vaak slechter doen dan de verzekeraars die zonder tussenpersoon werken.