Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De Boer niet super voor klant

02-02-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
super_05.jpg
Vorig jaar stond de DSB-bank van Dirk Scheringa nog te boek als onderneming die het slechtst presteert tegenover zijn klanten. Maar na het faillissement van de bank is dit jaar het supermarktconcern Super de Boer als laatste uit de bus gekomen op een ranglijst, die de Universiteit van Groningen dinsdag presenteerde.
Het Customer Insights Center van de universiteit zoekt samen met onderzoeksbureaus uit welke grote ondernemingen het beste met hun klanten omgaan en daar vervolgens de vruchten van plukken. Daarvoor worden zevenduizend consumenten ondervraagd. Ikea bleek dit het beste te doen,, evenals vorig jaar. Univé, Bol.com en Rabobank volgen. Nieuw in de top 5 is Shell, dat lijkt te profiteren van de problemen bij BP. De NS, die kampte met vertragingen, tuimelde uit de top 5 naar een 13e plaats. De onderzoekers noemen het opvallend dat de intermediaire verzekeraars het vaak slechter doen dan de verzekeraars die zonder tussenpersoon werken.
Ikea ging het best om met hun klanten bleek uit het onderzoek . ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!