Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

De Belbus: verpeste gordijnen kinderkamer

01-12-2007
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
58 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Op 4 oktober wordt Dido geboren, dochter van Detmar en Ellen uit Nijmegen. Moeder, vader en Dido maken het alledrie heel goed. Dido heeft ook haar eigen kamer. Zo op het eerste gezicht is die helemaal af, maar schijn bedriegt… 
Eind augustus laat Detmar de gordijnen van de kinderkamer chemisch reinigen bij een stomerij in Enschede. Van te voren heeft Detmar heel duidelijk gevraagd of deze gordijnen bestand zijn tegen een chemische reiniging. Maar ondanks deze belofte, krijgt Detmar zijn gordijnen zwaar beschadigd terug.
De gordijnen hebben aan de achterkant een zonwerende laag en die zit na de reiniging onder de zwarte plekken. Detmar neemt direct contact op met de stomerij. Maar volgens de stomerij is het reinigen goed gegaan, omdat de gordijnen niet stijf zijn geworden. Dat de gordijnen ernstig beschadigd zijn tijdens het reinigen, dat doet er niet toe. Detmar voelt zich niet serieus genomen en blijft zijn klacht neerleggen bij de stomerij. Maar helaas krijgt hij geen gehoor.
En daarom komt de Belbus in actie, met deze week Ton Mol, schade-expert van CED Nomex. Detmar en Ton gaan met de gordijnen naar Enschede en ze leggen de zaak voor. Aanvankelijk wil de eigenaar van niks weten, maar na drie kwartier overleg komt hij toch met een oplossing: 100 euro schadevergoeding en een tegoedbon van 50 euro. Detmar is tevreden en deze zaak is afgehandeld!
Wordt er ook slordig en onverantwoordelijk omgesprongen met uw bezittingen? Neem dan contact op met stichting De Ombudsman via telefoonnummer 035 - 6722 722 of mail naar belbus@vara.nl
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor