Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

De Belbus: Veroorzaakt schoonmaakmiddel barsten in serre?

26-04-2008
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
In 2002 laten Jac en Miriam Hubens uit Limbricht tot grote tevredenheid deze prachtige serre bouwen. Ze genieten volop van de aanbouw, zitten vaak heerlijk beschut in het zonnetje, tot zomer 2007... Dan ontdekken ze plotseling barstje op de serreplaten. De barstjes worden groter en het worden er ook steeds meer.
De serre heeft destijds 14.000 euro gekost en er zit 10 jaar fabrieksgarantie op. De scheuren ontstaan na vijf jaar, binnen de garantieperiode dus. Jac en Miriam nemen contact op met de serrebouwer en die stuurt vervolgens de leverancier van de serreplaten langs.
De leverancier geeft de schuld aan het verkeerde gebruik van een schoonmaakmiddel. Jac en Miriam informeren bij de fabrikant van het schoonmaakmiddel, maar die vertelt dat het spul volkomen veilig is om te gebruiken. Het schoonmaakmiddel wordt dan al jaren verkocht zonder ooit klachten te ontvangen. Jac en Miriam gaan weer verhaal halen bij de serrebouwer. Maar die blijft vasthouden aan de conclusie van de leverancier.
Hoog tijd dus om de Belbus erbij te halen. De expert van deze week is ingenieur Wil de Kort van Von Reth Expertise in Eindhoven. Na wat metingen trekt Wil de conclusie dat de scheuren helemaal niet veroorzaakt kunnen zijn door een schoonmaakmiddel. Het schadebeeld zou er dan heel anders uitzien. Na  wat overleg biedt de serrebouwer aan de platen kosteloos te vervangen. En om te achterhalen hoe de scheuren zijn ontstaan, hebben de serrebouwer, de leverancier en onze deskundige 13 mei afgesproken bij de familie Hubens thuis.
Ook dringend een second opinion nodig? Neem contact op met De Belbus via telefoonnummer 035 - 6722 722 of stuur een mailtje naar belbus@vara.nl .
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor