Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

De Belbus: Van alles mis met nieuwe meubels

10-05-2008
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Deze week is de Belbus in Nijmegen bij Anita Janssen. Anita besloot vorig jaar dat haar huis toe was aan een metamorfose en daarom kocht ze een nieuwe bank, een dressoir met spiegel, een salontafel en een eethoek met 6 stoelen. De meubels kosten 4300 euro en Anita krijgt op alles 3 jaar garantie. Maar op dag 1 gaat het al fout.
Bij aflevering ziet Anita dat de bank beschadigd is en dat het onderstel van de eettafel niet klopt. Anita spreekt de bezorger direct aan op de mankementen. In de winkel had Anita al een aanbetaling gedaan van 800 euro, en omdat ze erop vertrouwt dat alles goed komt, betaalt ze de bezorger het resterende bedrag van 3500 euro.
Maar diezelfde avond gaat er weer wat mis: de lampjes in het dressor begeven het. Anita neemt verschillende keren contact op met de winkel en krijgt steeds te horen dat ze één weekje moet wachten. Maar die weken worden maanden en op een aangetekende brief krijgt ze geen antwoord. Anita weet niet meer wat ze moet doen. Hoog tijd voor de belbus om actie te ondernemen. Deze week gaan we met Jeanine Janssen van stichting De Ombudsman op pad. Helaas mochten we in de winkel zelf niet filmen, maar het gesprek heeft wel tot resultaat geleid!
Inmiddels is het onderstel van de eettafel vervangen, zijn de lampjes van het dressoir gerepareerd en over het herstellen van de bank is een afspraak gemaakt. De Belbus kan ook voor u in actie komen. Geef uw klacht door via telefoonnummer 035-6722 722 of mail naar belbus@vara.nl .
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor