Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
De Belbus: vakantie gaat niet door, maar waar blijft mijn geld?
19-04-2008
•
leestijd 2 minuten
•
Vorig jaar mei heeft Esmiralda Boogaart net haar vakantiegeld binnen. En wat is de meest voor de hand liggende besteding met je vakantiegeld? Juist, een vakantie boeken. Alleen bleek dit voor Esmiralda toch niet zo eenvoudig als het in eerste instantie leek.
Ze heeft er al veel zin in om naar Disneyland Parijs te gaan. Ze boekt de reis voor 350 euro via de site van Peter Langhout. Maar helaas gaat de vakantie niet door. Er is te weinig animo voor de reis.
"
Nou, als Disneyland niet doorgaat, dan maar iets compleet anders
", denkt Esmiralda. Ze klikt weer rond op de site van Peter Langhout en kiest deze keer voor een mini-cruise naar Newcastle in Engeland. Net op het moment dat ze denkt alles geregeld te hebben, krijgt ze weer een teleurstelling te verwerken. Ook deze reis gaat niet door! Er blijken namelijk geen hutten meer beschikbaar op het cruiseschip. Esmiralda is het dan zat en wil haar geld terug en volgens de reisorganisator is dat geen probleem. Echter, het geld wordt maar niet teruggestort. Ze besluit maar eens te bellen, maar alle telefoontjes en de daarop volgende brieven en mailtjes halen niks uit.
Hoog tijd dus voor de Belbus om in actie te komen. Deze week rijdt deskundige Job Zeedzen, docent Toerimse aan de Internationale Hogeschool Breda, mee in de Belbus. We gaan rechtstreeks naar het hoofdkantoor van Peter Langhout in Alphen aan den Rijn. Daar krijgt Esmiralda eindelijk haar reissom teruggebetaald. En niet met een belofte, maar gewoon cash in keiharde euro's.
Heeft u ook een probleem, waar u geen oplossing voor kunt vinden. Pak de telefoon en bel met stichting De Ombudsman via telefoonnummer 035 – 6722 722. Mailen kan ook naar:
belbus@vara.nl
.