Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
De Belbus: opgestuurde magnetron vernietigd
12-04-2008
•
leestijd 2 minuten
•
De Belbus is deze week dicht bij huis, in Hilversum, bij Maaike, Dennis en Davie. Zij kopen in september 2005 voor 95 euro een magnetron bij Scheer & Foppen in Almere. Na anderhalf jaar gaat het apparaat kapot. Het begin van een lange strijd...
Op de bon staat dat er drie jaar garantie op zit en dat er bij problemen gebeld moet worden met de helpdesk. Dat doet Maaike dan ook en ze krijgt te horen dat ze de magnetron moet opsturen. Ze stuurt het ding op, maar na acht weken moet de familie het nog steeds doen zonder magnetron. Maaike besluit daarop nog een keer maar met de helpdesk te bellen. Na een paar maanden is ze het wachten echt beu en vraagt ze of de magnetron per direct teruggestuurd kan worden. Ze gaat dan zelf wel op zoek naar iemand die het ding daadwerkelijk kan repareren. Maar tot haar grote schrik blijkt het apparaat vernietigd te zijn!
Na veel aandringen belooft de helpdesk dan toch een nieuwe magnetron op te sturen. Maar de belofte wordt niet voldaan. En ondertussen zit de familie al een jaar zonder magnetron. Tijd voor de Belbus om in actie te komen! Samen met advocaat Winston de Brouwer, gespecialiseerd in onder meer consumentenrecht, gaat Maaike naar de winkel. En … met een nieuwe magnetron lopen ze weer naar buiten! Gelukkig maar.
Ook u kunt de Belbus inschakelen! Door te bellen met stichting De Ombudsman via telefoonnummer 035 – 6722 722, maar natuurlijk kunt u ook mailen, naar het volgende adres:
belbus@vara.nl
.