Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
De Belbus: Holle tegels
13-10-2007
•
leestijd 2 minuten
•
In mei 2001 geeft Elly Karman uit Middenmeer de opdracht aan een aannemer om haar hele huis te verbouwen. Als de nieuwe tegels gelegd zijn, blijkt dat ze bijna allemaal `hol´ klinken.
Elly trekt direct aan de bel bij het het tegelbedrijf en de lijmfabrikant, maar die verwijzen Elly direct door naar de aannemer. In eerste instantie biedt de aannemer aan een nieuwe tegelvloer te leggen. Zo'n vloer zou allerlei extra kosten met zich meebrengen, en die wil Elly niet betalen. Ze probeert in overleg met de aannemer tot een andere oplossing te komen.
In 2006 - we zijn inmiddels 5 jaar verder - biedt de aannemer toch aan de extra kosten voor z´n rekening te nemen. Hij doet een aanbod van een schadevergoeding van 2000 euro. Maar dat vindt Elly veel te weinig, want de vloer heeft haar 8500 gulden gekost. Elly blijft brieven schrijven, schakelt een advocaat in, doet beroep op de Ombudsman, maar de aannemer reageert niet meer.
Op 27 maart 2007, bijna 6 jaar na de verbouwing, gaat de aannemer dan toch akkoord met een schadevergoeding van 2500 euro. Maar vervolgens weigert hij te betalen. Om deze langslepende zaak op te lossen schakelen we Jeanine Janssen van De Ombudsman in.
Elly Karman en Jeanine gaan samen naar de aannemer toe, maar die weigert de dames te woord te staan. Maar op zaterdag 6 oktober heeft de aannemer hoogstpersoonlijk 2500 euro cash afgeleverd bij Elly Karman. En dus is deze zaak -na 6 jaar en 5 maanden!- eindelijk opgelost.
Heeft u ook een helpende hand nodig? Bel De Ombudsman: 035-6722 922, of mail naar
belbus@vara.nl