Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

De Belbus: hoger abonnementsgeld voor Hindi-pakket bij Casema

08-03-2008
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
De Belbus is deze week helemaal in Hindoestaanse sferen! Carmen Ramharakh uit Zoetermeer komt oorspronkelijk uit Suriname. Ze heeft al acht jaar een abonnement bij Casema op het zogeheten Hindi-pakket. Maar dan zorgt Casema plotseling voor een kink in de kabel...
Wat is nou een Hindi-pakket? Deze bestaat uit twee digitale televisiezenders met Hindoestaanse programma’s zoals nieuws, films, muziekprogramma’s en kinderprogramma’s. In Huize Ramharakh gaat de televisie dan ook iedere avond om half acht aan voor de nieuwsuitzending. Pas tegen middernacht gaat het toestel weer uit. Een dagelijks ritme dat plotseling verstoord wordt door een brief van Casema die eind vorig jaar in de bus valt.
In die brief staat dat het pakket uitgebreid wordt met een extra zender en dat het abonnementsgeld omhoog gaat met 6 euro. Carmen besluit hier geen gebruik van de te maken. Ze heeft geen tijd om nog meer tv te kijken en bovendien zit ze niet te wachten op een hoger abonnementsbedrag. Ze belt naar Casema om haar bezwaar in te dienen. Vervolgens valt er weer een brief in de bus en daarin staat dat het abonnemt is opgeheven!
Carmen belt weer naar Casema en legt uit dat dit niet de bedoeling is, maar dat ze alleen die derde zender niet wil. Casema geeft het advies dit per brief door te geven, want dan zal alles volgens hun in orde komen. Maar op die brief volgt geen reactie...
Samen met Bas van Batenburg van  Van Batenburg & Van der Vlies Advocaten te Alphen aan den Rijn gaat Carmen Ramharakh naar Casema in Den Haag. De reactie daar is: " Wij hebben begrip voor het probleemvan Carmen Ramharakh, maar kunnen de situatie niet veranderen ". Om mevrouw toch tegemoet te komen, mag ze tot eind dit jaar tegen het oude tarief blijven kijken. Maar waarschijnlijk kan ze tegen die tijd al haar favoriete Hindoestaanse films en series per stuk bestellen en betalen.
Heeft u ook de Belbus nodig? Bel dan met stichting De Ombudsman: 035-6722 722 of stuur een mail naar belbus@vara.nl
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor