Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
De Belbus: een flink gat in de caravan
09-02-2008
•
leestijd 2 minuten
•
De Belbus is deze week in België! Op de camping in Begijnendijk bij Marcel Wetzels in zijn tweedehands caravan. Marcel kocht de caravan vorig jaar in Nederland, maar nog voordat Marcel één dag in de caravan vertoeft, gaat het mis…
Bij de levering op de camping is schade ontstaan bij het manoeuvreren. Aan de zijkant van de caravan is een flink gat ontstaan. Marcel ziet het gebeuren, schrikt enorm, maar wordt direct gekalmeerd door de medewerkers van het bedrijf.
Ze attenderen hem erop dat hij zes maanden garantie heeft, en beloven dat er snel een monteur zal komen om het gat te repareren, maar die komt helemaal niet… Twee maanden lang belt Marcel regelmatig met het bedrijf. Hij wordt steeds verwezen naar de monteur, maar die doet vervolgens ook niks. En dan onverwachts komt het bedrijf toch met een oplossing…ze plaatsen een roostertje over het gat, met vier schroefjes.
Marcel is hier absoluut niet tevreden mee. Hij schrijft een aangetekende brief dat hij een echte oplossing wil, maar krijgt weer nul komma nul te horen. En daarom komt de Belbus in actie. Met deze week schade-expert Frank Fukking. Volgens Fukking is er sprake van een waardevermindering van een kleine 750 euro. Een goede reparatie zal rond de 850 tot 1000 euro zal kosten. Met deze informatie is Marcel nogmaals naar het bedrijf gestapt. En na flink wat onderhandelen heeft hij 750 euro schadevergoeding gekregen. Voor dit bedrag gaat Marcel het gat op een professionele manier laten repareren.
Heeft u de Belbus ook nodig? Meld u dan bij stichting de Ombudsman via telefoonnummer 035-6722 722 of mail naar
belbus@vara.nl
.