Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
De Belbus: brakke fiets
27-10-2007
•
leestijd 1 minuten
•
Deze week is de Belbus in Deventer bij Dominique Zijlstra, zij heeft problemen met haar fiets. Een aantal weken na aankoop gaat het al mis: het achterspatbord zit los. Dat is nog maar het begin...
Een eindeloze reeks klachten volgt: de versnellingskabel breekt af, spaken zitten los, de kettingkast blijkt niet goed gemonteerd, de rem doet het niet …enzovoort, enzovoort. In totaal moet de fiets zes keer naar de hoofdvestiging in Waalwijk voor reparatie.
Voordat de Belbus de fiets van Dominique naar Waalwijk brengt, laten we 'm eerst controleren door een fietsenmaker in Deventer. Die constateert dat de rem het niet doet, een aantal spaken los zit en de fiets op een aantal punten opnieuw goed afgesteld moet worden.
In Waalwijk belooft de eigenaar van de winkel de fiets helemaal na te kijken en gerepareerd af te leveren bij Dominique thuis, en gelukkig dat is gebeurd! De fiets is weer helemaal in orde: de rem doet het weer, er zit een nieuw achterwiel in en alle spaken zijn vernieuwd. En Dominique…zij is blij dat ze eindelijk weer kan fietsen.
Heeft u ook het gevoel dat u aan het lijntje wordt gehouden? Neem dan contact op met De Ombudsman via het volgende telefoonnummer: 035-6722 722 of mail naar
belbus@vara.nl