Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De Belbus

12-01-2008
leestijd 2 minuten
78 keer bekeken
Fallback image for card
Eind 2005 overlijdt de zus van Jennifer Kenswiel uit Rotterdam. Zij had een deel van haar inboedel opgeslagen bij een verhuisbedrijf. Direct na het overlijden van haar zus neemt Jennifer contact op met het verhuisbedrijf. Ze biedt aan eventueel openstaande rekeningen te betalen en wil een afspraak maken over het ophalen van de meubels. Dat lukt niet en na een aantal weken besluit Jennifer bij het verhuisbedrijf langs te gaan.
Ze overhandigt de overlijdensakte, alles wordt in het dossier opgenomen en er wordt afgesproken dat Jennifer gebeld zal worden om een concrete afspraak te maken. Jennifer wacht en wacht…maar hoort helemaal niks.
Vervolgens besluit Jennifer weer contact met ze op te nemen. En nu systematisch. Dus vier keer per week bellen en blijven bellen. Uiteindelijk mag Jennifer de meubels gaan bekijken, maar is geshockeerd als ze de opslagruimte ziet. Alle spullen van haar zus liggen door elkaar heen. Jennifer besluit vervolgens even afstand te nemen van alles.
In juli 2007 neemt ze weer contact op met het verhuisbedrijf. En dan krijgt ze een rekening gepresenteerd over 2006 en 2007. Jennifer betaalt niet, maar stuurt wel een aangetekende brief waarin ze om een oplossing vraagt. Maar ook op deze brief hoort ze niks.
Samen met Jeanine Janssen van stichting De Ombudsman, gaat Jennifer naar het verhuisbedrijf om verhaal te halen. Maar helaas komen we daar niet verder. De redactie van de Belbus is vervolgens gaan bellen met de directeur van dit verhuisbedrijf. Hij heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de meubels kosteloos zijn afgeleverd bij Jennifer thuis. Van eventueel nog openstaande kosten kon hij geen specificatie geven en daarom heeft hij toegezegd dat Jennifer geen rekening meer zal ontvangen. Op de vraag waarom dit nou allemaal zo enorm lang heeft moeten duren, kon hij helaas geen antwoord geven. 
Botst u ook tegen een muur van onwil op? Neem dan contact op met de Ombudsman via telefoonnummer 035-6722 722 of mail naar belbus@vara.nl .
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor