Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opnieuw klachten over Dakwerken Versteeg

01-10-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
3717 keer bekeken
  •  
dak 930x310
Als je een dakdekker inhuurt om een lekkage te verhelpen op je dak, dan ga je ervan uit dat dit op een deskundige manier gebeurt en dat het probleem daarna verholpen is. En als er tijdens de werkzaamheden wordt geconstateerd dat er nog wat andere reparaties moeten plaatsvinden en je stemt daarmee in, dan reken je er ook niet op dat je letterlijk en figuurlijk van de regen in de drup raakt.
Ondeskundig
Een jaar geleden hebben we al een uitzending gemaakt over ondeskundige dakdekkers. Zo laat Hans Breed uit Enkhuizen voor ruim vijfhonderd euro zogenaamd ernstige gebreken repareren aan zijn dak door medewerkers van Dakwerken Versteeg. Hans vertrouwt de boel niet. Een technisch expert van brancheorganisatie VEBIDAK constateert dat er zeer ondeskundig werk is geleverd. Eigenaar Jeffrey Versteeg laat in een reactie weten twee werknemers te hebben ontslagen en dat hij Hans Breed volledig terugbetaalt.
Schikking
Ondanks dat Versteeg beterschap belooft, krijgen zowel Kassa als VEBIDAK toch weer nieuwe meldingen over het dakdekkersbedrijf binnen. Zo schakelt Geke Koppenol uit Tilburg in februari Dakwerken Versteeg in voor de lekkage bij een van de dakkapellen op haar bedrijfspand. Ze betaalt €1250,- voor twee reparaties aan de kappellen. Als het lek daarna nog niet te boven is, betaalt ze bijna vijfduizend euro voor het vervangen van het oude pannendak. Na nog eens zeven herstelreparaties heeft Geke er geen vertrouwen meer in.
Een onafhankelijk bureau weet binnen 10 minuten het daadwerkelijke lek aan te wijzen. Na veel pijn en moeite schikken Geke en haar man uiteindelijk voor €1000,- met Versteeg, waarmee ze de schade die is aangericht aan hun dakkapellen kan laten herstellen. De afspraak om de kosten te delen voor de reparatie van het daadwerkelijke lek, komt Versteeg niet na.
Broddelwerk in Haarlem
Als Alex Kalf een jaren ’30-woning betrekt in Haarlem, schakelt hij Dakwerken Versteeg in voor het initieel vervangen van het voetlood en loodreparatie op het balkon. Begin maart constateert medewerker Ad dat er meer werkzaamheden nodig zijn, zoals het coaten van het zinkwerk om potentiële lekkage te bestrijden. Alex betaalt bijna €1700,- voor de reparaties. Na een paar dagen merkt Alex lekkage op, waarna er na drie verplaatste afspraken een medewerker herstelreparaties komt uitvoeren.
Eind juli constateert Alex tot zijn verbazing dat het voetlood van de dakkapel is verzakt. Op 26 augustus, vier weken na de eerste melding van Alex, komt medewerker Theo langs. Hij merkt op dat er inderdaad slecht werk is verricht en dat eigenaar Jeffrey Versteeg uiterlijk 27 augustus contact opneemt met Alex voor een oplossing. Op dat telefoontje wacht Alex – ruim een maand later – echter nog steeds.
VEBIDAK
Samen met een technisch expert van VEBIDAK gaat Kassa het dak om te constateren dat er wederom sprake is van prutswerk. In onze uitzending vertelt Cees Woortman, directeur van VEBIDAK, over de bevindingen van zijn collega. Ook licht hij toe of het redelijk is dat als je geen vertrouwen meer hebt in je dakdekker, je dan je geld terug wilt hebben.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!