Kassa

Consumentenbond: Voorwaarden zorgverzekering weer onvolledig

13-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
zorgverzekering dokter 930 520 ziekenhuis
Consumenten moeten weer op basis van onvolledige informatie een zorgverzekering kiezen voor 2018. Dat komt omdat de grote zorgverzekeraars de contracten met ziekenhuizen niet op tijd hebben afgesloten, constateert de Consumentenbond maandag.

'Dekking moet duidelijk zijn'

Zorgverzekeraars moesten uiterlijk 12 november hun premies voor volgend jaar publiceren en de nieuwe polissen aan hun klanten sturen. Bij veel polissen is de vergoeding beperkt wanneer de verzekeraar geen contract heeft met de zorginstantie. Dat moeten verzekerden volgens de bond dus wel vooraf weten.

'Ronduit teleurstellend'

,,Dat zorgverzekeraars weer hun zaakjes niet op tijd op orde hebben, is ronduit teleurstellend. Wij pleiten er al jaren voor dat tegelijkertijd met de bekendmaking van de nieuwe premies ook de contractering tussen zorgverzekeraars en zorgverleners afgerond is'', zegt Bart Combée, directeur Consumentenbond.
Van de vier grote verzekeraars hebben CZ en Menzis inmiddels laten weten dat ze de ziekenhuiszorg 100 procent zullen vergoeden, ook al zijn nog niet alle contracten afgesloten. VGZ en Zilveren Kruis hebben die toezegging nog niet gedaan. ANP
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (1)

Roel Sch
Roel Sch13 nov. 2017 - 19:20

Het is inderdaad een soort van chantage dat de dekking nog niet duidelijk is terwijl je nu een beslissing moet nemen over de te kiezen zorgverzekering. Zelf ben ik onder behandeling bij meerdere specialisten in een bepaald ziekenhuis. Dit ziekenhuis is nog niet gecontracteerd door mijn zorgverzekering Zilveren Kruis. Wat moet ik nu? Ik vind het een groot schandaal dat hierover nog steeds geen duidelijkheid bestaat!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!