Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Consumentenbond: veel missers in thuiszorg

03-07-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
oude-vrouw_03.jpg
Medewerkers in de thuiszorg melden fouten niet, beperkten ouderen onnodig in hun vrijheid en gaan slordig om met medicatie. Dat is het beeld wat de Consumentenbond schetst op basis van 65 rapporten van de Inspectie van de Gezondheidszorg (IGZ) vanaf 2012, schrijft dagblad Trouw.
Na twee dagen bevrijdDe inspectie maakte bijvoorbeeld melding van een vrouw met suikerziekte die na een val op haar alarmknop drukte. Ze zat klem onder de bank en kon niet opendoen. Na twee dagen werd ze bevrijd, maar overleed. De betrokken zorgorganisatie is inmiddels failliet. Volgens de Consumentenbond is het niet altijd helder wat een medewerker moet doen als een cliënt niet opneemt, en de deur niet opendoet.
Melding
De inspectie noemt het onderzoek niet representatief voor de hele sector. Omdat ze vaak afgaan op een melding, geven hun rapporten slechts een overzicht van de rotte appels, aldus een woordvoerder. ANP/Trouw
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor