Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond klaagt over boeterentes Aegon

23-04-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
aegon930x520
Aegon legt regels voor het berekenen van boeterente bij het oversluiten van hypotheken volgens de Consumentenbond structureel uit in het nadeel van de klant. De organisatie heeft Aegon verzocht om zijn beleid aan te passen. Ook heeft de Consumentenbond aan de Autoriteit Financiële Markten (AFM) gevraagd om naar de handelswijze van het financiële concern te kijken.

Boeterente

De toezichthouder kwam vorig jaar met richtlijnen over hoeveel boeterente hypotheekverstrekkers mogen rekenen. Consumenten die na 14 juli 2016 te veel boeterente betaalden, moesten bovendien worden gecompenseerd. De meeste banken volgen die regels redelijk, stelt de Consumentenbond. Alleen Aegon zou op meerdere punten afwijken, ten koste van de klant.

'Alleen compensatie bij overstappen'

,,Zo compenseert Aegon alleen klanten die hun hypotheek oversloten naar een ándere geldverstrekker'', zegt Consumentenbond-directeur Bart Combée. ,,Consumenten die binnen het concern overstapten krijgen geen cent. Aegon maakt hier gebruik van een maas in de wet.'' ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!