Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Consumentenbond: eerlijke mobiele belprijzen

06-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
mobiel-bellen_04.jpg
Aanbieders van mobiele telefoonabonnementen moeten eerlijke tarieven berekenen aan consumenten. Bovendien moeten de prijzen begrijpelijk zijn. Dat stelde de Consumentenbond maandag.
De bond reageerde op het bericht (afkomstig van Kassa red.) dat mobiel bellen dit jaar sluipenderwijs tot 60 procent duurder is geworden in vergelijking met vorig jaar. Dat komt doordat steeds meer aanbieders consumenten per volle minuut laten betalen in plaats van per seconde.
Volgens de Consumentenbond moet er een systeem komen voor bellen binnen Nederland, waarin wordt vastgelegd dat telecomaanbieders na de eerste minuut verplicht per seconde moeten afrekenen. Voor mobiel bellen vanuit andere EU-landen naar Nederland is dat inmiddels wel het geval.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor