De bond ontvangt veel klachten over Transavia en ging daarom een gesprek aan met de luchtvaartmaatschappij. Zo klagen consumenten onder andere over het uitblijven van betalingen, onterechte omboekingskosten, het niet ontvangen van vouchers en de slechte bereikbaarheid van de klantenservice.
Volgens Transavia hebben ze de capaciteit van de klantenservice opgeschroefde en kunnen reizigers sinds kort via de site om restitutie vragen. Volgens de Consumentenbond gaf Transavia op veel vragen geen concreet antwoord, bijvoorbeeld op de vraag over de termijn waarbinnen de maatschappij klachten en terugbetaalverzoeken denkt af te handelen. Op het klachtenforum van de Consumentenbond staan inmiddels ruim 300 klachten over Transavia. Met de vraag of ze actief willen worden op het zogeheten Klachtenkompas, ging Transavia niet in.
De Consumentenbond blijft de situatie bij Transavia in de gaten houden en onderzoekt de mogelijkheid om individueel of collectief stappen te ondernemen tegen het bedrijf.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!