Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Consumenten zwichten voor spaarlamp

24-04-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1619793.jpg
De spaarlamp wordt steeds populairder. De verkoop van huismerkspaarlampen is in 2008 met 15 procent gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Dat blijkt uit gegevens die de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) vrijdag bekend maakte.
De stijging van de verkoop van de energiezuinige spaarlampen heeft volgens de raad te maken met de dalende prijs van de lamp.
Op termijn verdwijnt de gloeilamp als alternatief voor de spaarlamp. In februari stemde het Europees Parlement in Brussel voor een algeheel gloeilampenverbod in 2012.
Consumenten kiezen soms nog steeds voor de gloeilamp vanwege het warme licht en omdat het dimbaar is. Een energiebesparend alternatief is beschikbaar, maar zou nog steeds te duur zijn voor consumenten. De RND pleit daarom voor een laag btw-tarief op de spaarlamp. Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor