Consumenten wantrouwen groene slogans
09-12-2013
• leestijd 1 minuten
Steeds meer consumenten wantrouwen duurzame claims op producten. Uit recent onderzoek onder 2500 personen van 16 jaar en ouder blijkt dat 39 procent niets gelooft van groene slogans, schrijft Trouw.
Zorgwekkend
Vijf jaar geleden wantrouwde nog 30 procent groene slogans. André Nijhof, docent maatschappelijk verantwoord ondernemen aan de universiteit Nyenrode noemt de ontwikkeling zorgwekkend. Hij vermoedt dat kopers te vaak naar een excuus zoeken om duurdere duurzame producten links te laten liggen in de supermarkt.
Onterecht
Dat wantrouwen is onterecht, meent hij. ,,Het punt is: één incident is voldoende om het vertrouwen aan te tasten. Consumenten zijn terecht kritisch. Je moet daarom als bedrijf ook nooit zeggen: ons product is volledig duurzaam en verantwoord.''
ANP/Trouw