Sfeerfoto van Kassa
Kassa
Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

Consumenten ervaren veel problemen bij Ziggo

4 mrt 2017
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
334 keer bekeken
ziggo 930x520
De afgelopen tijd worden we overspoeld met honderden klachten over Ziggo. Vooral de klantenservice moet het ontgelden. De wachttijden zijn lang, gedane beloftes worden niet nagekomen en een oplossing komt zelden.
Van het kastje naar de muur
Dit ervaren ook Emma Bavinck en Milko Nonnekens. Beiden proberen een abonnement af te sluiten en allebei ontvangen ze niets. Emma probeert de overeenkomst te annuleren, maar is twee maanden later nog steeds bezig om onduidelijke facturen terug te sturen. Milko wil voor zijn stiefdochter Michelle een abonnement afsluiten op 10 februari. Maar ze heeft nog steeds niets ontvangen. Elke keer als Milko of Emma belt, horen ze iets anders. Ze worden letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd, maar een oplossing komt er niet.
Wat kun je doen?
Je hebt 14 dagen bedenktijd op het moment dat je de benodigde spullen voor je abonnement in huis krijgt. Dit heet ‘herroepingsrecht’. Vanaf dat moment heb je 14 dagen de tijd om kosteloos te annuleren. Wanneer je die termijn al voorbij bent, en vast zit aan een jaarcontract kun je de overeenkomst laten ontbinden. Dit kan wanneer Ziggo niet levert waar je als klant voor hebt betaald.
Advocate Els Doornhein van De Vos en Partners Advocaten raadt aan om in eerste instantie te dreigen met ontbinding en Ziggo een termijn te geven waarin ze hun gebreken kunnen herstellen. Lossen ze de problemen binnen die gestelde termijn niet op, dan sta jij in het recht om de overeenkomst te ontbinden.
Vernietiging van het contract
Maar dat is niet het enige dat je kunt doen. Wanneer de klantenservice of een medewerker van Ziggo je iets belooft wat niet klopt of informatie geeft die niet juist is, is er volgens Doornhein sprake van ‘oneerlijke handelspraktijken’. Als er sprake is van een oneerlijke handelspraktijk heb je als consument het recht om het contract te vernietigen, stelt Doornhein.
Kort geding
Mocht je er nou helemaal niet uitkomen met Ziggo, dan kun je ook een kort geding aanspannen. Hiervoor is het wel belangrijk dat alles wat je stelt, kunt bewijzen. Doornhein raadt daarom aan om elk contact en elke afspraak met Ziggo goed bij te houden en vast te leggen. Worden er afspraken gemaakt? Laat dit via de mail bevestigen, of stuur zelf een mail met de gemaakte afspraken.
Social media
Een kort geding is in veel gevallen een vrij grote stap. Het werkt volgens Doornhein sneller wanneer je een bericht plaatst op social media. Dit werkt volgens haar net als een publieke schandpaal; iedereen kan zien dat jij een probleem hebt met Ziggo. Dat staat niet netjes. Een bedrijf zal sneller geneigd zijn je probleem op te lossen, wanneer je het publiekelijk aankaart.
Alternatieven
Je kunt natuurlijk ook overstappen naar een andere provider. Welke provider hangt af van de aansluiting die je hebt. Ziggo levert als een van de weinigen providers via de kabel. Er zijn ook kleinere providers zoals Zeelandnet/Delta en Caiway.
KPN levert via de telefoonkabel of via glasvezel. Andere providers die via de telefoonkabel leveren zijn onder andere Tele2 en Online.nl. Enkele bekende glasvezelaanbieders zijn, behalve KPN, XS4all en Caiway. Als het alleen gaat om televisie kun je ook uitweiden naar bijvoorbeeld Digitenne of CanalDigitaal.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (39)

pk49
pk4929 dec 2017 - 13:25

Ziggo heeft ook een gebruikersforum en die levert regelmatig goed oplossingen voor problemen. Mijn ervaring met Ziggo is, dat als er over je bekabeling de minste twijfels bestaan, de nodige problemen ontstaan. Ik heb, na wat strubbelingen met slechte ontvangst, meteen alle bekabeling door een deskundige laten vervangen. (de mediabox heeft ook een diagnose instelling zodat je kunt zien of de ontvangst voldoende is).En vanaf die tijd nauwelijks nog problemen ondervonden. Regelmatig is een update en dan moet je de mediabox uitzetten en na een tijdje opnieuw opstarten zodat de box de nieuwe opdate kan installeren.

annet25
annet2529 dec 2017 - 13:06

Raar: mijn problemen worden altijd opgelost en vaak snel. Post.nl bezorgt vandaag een nieuwe mediabox. Ik kan mijn opnames niet terug kijken. Ik ben 3x heel prettig behandeld. Ik ben al jaren tevreden.

frits
frits29 dec 2017 - 11:49

Ik ben al meer dan 5 jr bij ZIGGO en heb nooit problemen, wachttijden hooguit een paar minuten, service uitstekend, vriendelijk en deskundig, ZEER snelle verbinding wat INTERNET betreft hoger dan is beloofd, en met de TV is het ook uitstekend.Veel mensen gebruiken geen goede kabels enz. ( Action, Lidl ).
Zou niet weten wat er te zeiken valt. Wij zijn zeer tevreden.

1 Reactie
frits
frits29 dec 2017 - 11:51

PSZiggo is de grootste dus de klachten zullen procentueel wel meevallen!

peko
peko29 dec 2017 - 11:07

Ik ben afgelopen jaar overgestapt naar Telfort.Ik had natuurlijk wel de mogelijkheid om van kabel (Ziggo) over te kunnen stappen naar glasvezel (Telfort)Als je die mogelijkheid hebt dan zou ik zeggen : zeker doen!Telfort(glasvezel) is ten eerste goedkoper dan Ziggo(kabel) en ten tweede: geen problemen meer.Ook mijn zoon en dochter hebben Telfort en ook zij zijn zeer tevreden.P.s. ik ben +/- 30 jaar klant geweest bij Ziggo maar het laatste jaar alleen problemen en als je belde lag het altijd aan mijn apparatuur of mijn kabel maar de schuld lag nooit bij Ziggo.Echter de monteur die bij mij kwam vertelde dat Ziggo geen enkele oplossing kan bieden, omdat ze het zelf ook niet meer weten.

audb
audb29 dec 2017 - 10:58

Zeer goed advies hoor overstappen op Tele2 of online zeker aandelen daar?
Bij klachtenkompas staat juist deze twee providers onder Ziggo vermeld maar als je dan kijkt hoeveel aansluitingen Ziggo heeft dan kan je wel stellen dat juist deze op de 3de plaats hoort te staan.
Tele2,en Online zijn ultimate slecht te noemen je kan beter opzoek gaan naar een kleine provider die hebben ook meer oog op kwaliteit en hebben in de meeste gevallen ook een goede klanten service.
Immers heeft een kleinere provider meer baat bij tevreden klanten dan de grote jongens,

Kyrha
Kyrha23 mrt 2017 - 14:05

Dat er ontzettend veel problemen zijn met Ziggo is wel duidelijk. Belangrijker vind ik dat je weet waar je terecht kunt als klant, zowel particulier als zakelijk. Dit soort bedrijven zouden eens goed aangepakt moeten worden. Ontzettend hoge abonnementsgelden, zij hoeven niet te leveren, want terugbetaling is volgens hen maar 1 euro per dag, hoppa KASSA. En niemand die iets tegen dit soort praktijken doet...... WAAROM NIET? Ik ben zelf dagen bezig geweest waar ik als kleine zelfstandige terecht kan. Uiteindelijk kreeg ik bij een instantie te horen dat grote bedrijven zich hierin hebben gewapend, consumenten krijgen ook nog wel het een en ander geregeld, maar voor een kleine zelfstandig ondernemer is dat zo goed als onmogelijk. Dit is niet bij de wet geregeld. Misschien een idee voor een advocaat (in opleiding) hier eens een no cure no pay zaak van te maken. Klanten genoeg!

monique verheijen
monique verheijen10 mrt 2017 - 8:51

Op 1 januari 2017 hebben we 2 mobiele abonnementen besteld, 1 voldoende 4g voor mijn man en 1 ruim 4g voor mijn dochter. Op 3 februari hebben ze hun abonnementen in gebruik genomen. Op 1 maart merkt mijn dochter dat haar abonnement niet klopt en dat ze die van haar vader heeft. Ik kijk op mijn ziggo en inderdaad de 2 abonnementen zijn omgedraaid. Vanaf 1 maart heb ik elke dag gebeld in de hoop dat het probleem snel hersteld was. Opeens hadden we 4 mobiele abonnementen, dus 2 teveel. Mijn man heeft 1 dag geen mobiel bereik gehad. Nu heeft mijn  dochter al 5 dagen geen mobiel bereik. Ze beloven steeds dat het nu goed is. Het tegendeel openbaart zich dan. Mijn dochter moet 3 dagen wachten, totdat ze weer mobiel bereik heeft. Ik hoor het nog zeggen van een van de klantenservice medewerkers, het is heel eenvoudig die 2 abonnementen om te wisselen. We zien het wel.

Peter Thijsen
Peter Thijsen8 mrt 2017 - 21:05

Sinds 1999 bij Ziggo en haar voorlopers abonnee, wel eens iets gehad maar altijd naar tevredenheid opgelost. Tegenwoordig vind ik de klantenservice eigenlijk zelfs goed te noemen. Snelle reactie, goede kennis en bereidheid om het op te lossen.

1 Reactie
klaasvaakbemmel
klaasvaakbemmel30 jun 2017 - 10:38

Klantenservice  GOED, ja, als uw modem gereset moet worden of iets in die trant, ze weten niets en lezen voor wat er op het schermpje staat, bij UPC zaten it'ers achter de helpdesk, goede kennis, wat bedoeld u daarmee? Kabeltje verwisselen of zo??

riavdberg
riavdberg8 mrt 2017 - 15:03

ik heb alleen problemen met mijn televisie heb daar over gebeld koste 10€ want ik heb geen huis telefoon heb toen een nieuw kastje gekregen maat heb nog steeds regelmatig strepen of blokken? ga daar niet meer over bellen want dat is duur en mailen lukt ook meestal niet heel slecht bereikbaar vind dit heel slecht!!

Meijler
Meijler8 mrt 2017 - 12:23

Net mijn tekst gemaild naar het mailadres van ZIGGO contact.ziggo@ziggo.nl.

Wat schetst mijn verbazing een mail terug van ZIGGO:
Helaas kon uw antwoord niet correct verwerkt worden. Mocht u uw vraag willen bijwerken, of informatie willen toevoegen, dan kunt u dit doen door op deze e-mail te reageren.

Om deze informatie te verwerken, vragen wij u vriendelijk om uw aanvulling in de onderstaande ruimte in te voeren. Tekst die u in een ander deel van het bericht plaatst, kunnen wij helaas niet verwerken.

[===> Voer uw antwoord a.u.b. beneden deze lijn in <===]

[===> Voer uw antwoord a.u.b. boven deze lijn in <===]



Nu natuurlijk vriendelijk beantwoord met tussen de lijntjes de tekst ingevuld.



Nog groter mijn verbazing de broek zakte mij ervan af:
Reactie Beste meneer/mevrouw,

Het is niet meer mogelijk om direct te mailen naar dit e-mailadres.

Op onze klantenservicepagina’s vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Wanneer u niet het antwoord vindt dat u zoekt, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier. Uw bericht komt dan direct bij de juiste afdeling terecht zodat deze zo goed mogelijk afgehandeld kan worden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ziggo
 Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd te Utrecht, KvK 62393944, rekeningnummer (IBAN) NL98 INGB 0000 8457 45 en BIC-code INGBNL2A. Uitsluitend de betreffende Ziggo Algemene Voorwaarden voor de geleverde diensten, gedeponeerd bij de KvK Amsterdam, zijn van toepassing.


EN DAT ALLEMAAL VIA contact.ziggo@ziggo.nl


IS DIT NU DE TOPSERVICE
JA of NEE

1 Reactie
klaasvaakbemmel
klaasvaakbemmel30 jun 2017 - 10:35

Nee, had het niet ook, vet irritant.

Meijler
Meijler8 mrt 2017 - 12:03

Via de media vernam ik het volgende.
Ziggo begint met het uitschakelen van SD-kanalen die bij het kabelbedrijf ook in HD worden aangeboden. De eerste SD-kanalen worden op 1 maart uitgeschakeld.

Helaas heb ik geen brief ontvangen terwijl ik een Samsung Digital Cable Receiver DCB-9401R heb.
Op 14-02-2017 rond 10:00 uur heb ik contact gehad met Maikel van 1200.
Ik zou geen nieuwe ontvanger krijgen omdat ik al een ontvanger had (uitvoeringsmaatregel ZIGGO).
Zelf vind ik dit uitermate vervelend, omdat ik dan niet in staat ben om op meerdere plekken in huis TV te kijken.
Ik ben het er beslist niet mee eens met deze uitvoeringsregel!!!!

Naar aanleiding van het ingevulde klachtenformulier d.d. 14-02-2017, is er door ZIGGO teruggebeld.Door de persoon in kwestie is toegezegd een nieuwe digitale ontvanger te sturen voor 01-mrt-2017.Omdat ik deze nog niet heb ontvangen, dus opnieuw gebeld met de vraag om informatie naar de stand van zaken.
Gebeld op 08-03-2017 11:15 uur met telefoonnummer 1200. keuzemenu 1, 1 en 3. De huidige persoon moest een collega erbij halen (even in de wacht). De ontvanger zou wel verstuurd moeten zijn!Kan hem niet opnieuw versturen zonder een nieuw abonnement, dit moet een ander doen. Doorverbonden met collega (weer in de wacht). Het leek een nieuw gesprek.  Collega opnieuw postcode, huisnummer en nu ook geboortedatum doorgegeven, aan het incidentnummer had hij niets.Gekeken,weer in de wacht.In het incidentnummer staat een ordernummer, alleen dat nummer is niet gekoppeld aan ons adres.Volgens de persoon aan de lijn geldt de omwisseling echter alleen voor FILMNET abonnees.Reactie van mij hoe zit het dan met de toezegging?!?!?Hij gaat verder kijken.Weer in de wacht. Dit duurde vrij lang. Het blijkt een foute toezegging te zijn geweest. Omdat we geen extra zenders hebben (geen premium pakket), blijven wij de huidige zenders wel ontvangen.DUS BLIJKBAAR IS KLANTENSERVICE NIET GOED OP DE HOOGTE en wordt aan de klant verkeerde informatie gegeven. Totale beltijd: 31 minuten

vlecht
vlecht8 mrt 2017 - 11:47

Bij een contact met een helpdesk-medewerker van Ziggo bleek dat hij het wachtwoord van mijn thuisnetwerk weet. (Hij spelde het en vroeg of het klopte, en dat deed het.) De helpdesk-medewerker die ik bij een volgend telefoontje aan de lijn kreeg, ontkende echter dat Ziggo de wachtwoorden van klanten weet. Een onderzoekje waard?

johanmolthof
johanmolthof8 mrt 2017 - 11:34

Onderaan het verhaal over Ziggo wilde ik gisteren mijn teleurstellende ervaring met Ziggo toevoegen. Alles netjes geformuleerd in het invulveld, en op OPSTUREN gedrukt. Dan verschijnt de mededeling plotseling dat ik moet inloggen of registreren. Ik was natuurlijk in de veronderstelling dat ik hier spontaan (en anoniem) commentaar kon leveren. Maar dat liep anders. Eerst mijn oude wachtwoord opzoeken. Niet meer te vinden. Nieuw aanvragen, meer rompslomp. Teneinde alle schermen dichtgeklikt. Ik vind het vervelend om bij elke reactie mijn hele doopceel/profiel en allerlei persoonlijke, niet ter zake doende gegevens te moeten achterlaten. Ik had deze vraagstelling wel verwacht, vóórdat ik een invulveld aan kon klikken; en niet achteraf. Wees duidelijk en transparant! Of is dit weer een typisch achterbaks VARA, Volkskrant, PvdA trekje?

Rogier53
Rogier537 mrt 2017 - 12:21

@ michael Delbos, probeer die ADSL toch maar eens. Ik heb die ook en heb eigenlijk niet te klagen (woon nu in buitengebied met PTT aansluiting uit 1950 of zo. Ouderwets koper. maar ik kan gewoon RTLXL etc ontvangen op mijn smartTV. Ik ben geen gamer en download geen films etc. voor de goede orde.Mij wilden ze eerst niet eens leveren omdat de snelheid te laag zou zijn maar het valt alleszins mee.

Rogier53
Rogier537 mrt 2017 - 12:17

Ik heb al in augustus 2016 opgezegd omdat ik ging verhuizen per 24 oktober 2016. Volgens Ziggo heb ik nu, in maart 2017, nog steeds een abonnement, heb ik toegang tot mijn ziggo mail, wordt er signaal geleverd op mijn oude adres, hotspots en wordt er ook nog steeds maandelijks abonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven. Alleen dat laatste klopt niet met de werkelijkheid. Ze schrijven soms kleine, niet te achterhalen bedragen af. Deze storneren we dan weer en bel ik weer met de klantenservice. Steeds weer een andere fout in "het systeem". 

Sebilla
Sebilla6 mrt 2017 - 20:37

Op 15 februari 2017 zijn wij vanuit een tijdelijk adres verhuisd naar onze nieuwe woning. De klantenservice vertelde dat ons abonnement niet kon worden overgezet, omdat er nog geen diensten konden worden geleverd door hen op het nieuwe adres. Het abonnement moest zodoende worden beëndigd en na de bekabeling weer worden afgesloten. Óf ik kon, zo vertelde een volgende creatieve klantenservice medewerker, ons abonnement tijdelijk overzetten naar een niet-ziggo klant en dan gewoon doorbetalen. Zo kon ik dan toch over mijn e-mailadres blijven beschikken. Een derde medewerker van de administratie vertelde tenslotte vorige week vrijdag dat het abonnement gewoon administratief kon worden overgezet. Dat is overigens tot op vandaag nog niet gebeurd. Verder kon ik niet meer inloggen op Mijn Ziggo doordat "het klantnummer niet geactiveerd is". De medewerkster van de klantenservice vertelde me dat zij wel kon inloggen op ons  klantnummer en zij (of "het systeem") wist verder ook geen oplossing. Ook niet toen ze me al drie keer in de wacht had gezet om navraag te doen.Het bouwbedrijf heeft op 29-9-2016 een bevestiging van de aanvraag voor bekabeling van de 7 nieuwe woningen ontvangen van Ziggo. Ziggo besteedt de graafwerkzaamheden en bekabeling uit aan o.a. LCC, maar zegt geen relatie te hebben met dit bedrijf. Ieder doet zijn ding, aldus de medewerker. LCC doet toezeggingen die tot op heden niet worden nagekomen, wegens capaciteitsgebrek, aldus het bedrijf. Vandaag zou LCC toch écht komen. Niemand gezien. Het wordt "deze week" nu, aldus het bedrijf. Haha.Vandaag hebben we ons abonnement bij Ziggo opgezegd. Dat was nog moeilijk want de klantenservice medewerker moest "het systeem" en " de verschillende lagen daarin" toch echt goed bedienen. Ondertussen probeerde hij me alsnog op andere gedachten te brengen, het leek hem geen verstandig besluit.Al bij al de afgelopen twee weken zo'n 2,5 uur besteed aan "in de wacht" hangen en onnozele antwoorden krijgen, zonder dat de problemen zijn opgelost. Één pluspunt: we hebben de toezegging dat we het abonnementsgeld over februari terugkrijgen. Ben benieuwd of het systeem dat aan kan.

Frans_
Frans_6 mrt 2017 - 16:53

Ik ben al 3 maanden weg krijg nog 88 euro van hunHeb dit verhaal gewoon op facebook gezet

Frans_
Frans_6 mrt 2017 - 16:52

Gewoon klagen op sociaal mediaDeed en doe ik zelf ook vooral FacebookWedden dat er dan wat gebeurt

Gielkewrt
Gielkewrt6 mrt 2017 - 12:57

Wij zijn al 5 jaar bezig om een goed signaal te ontvangen.Er zijn al zeker 12 monteurs geweest en we hebben al zeker 8 nieuwe modems en andere apparatuur ontvangen van Ziggo.Monteur zeggen: De storingen liggen niet bij ons.Wij zeggen: alles is reeds vervangen Kabel, pluggen, en alles is goed aangesloten.Monteur zeggen: controleren signaal sterkte, deze is te laat deze moet hoger. Ze zetten hem hoger als ze binnen zijn gaan ze weer na 1 week weer puin.
Wij Bellen: we hebben blokjes in verschillende zendersZiggo: dan staat de router te dicht bij, of de tv staat te ver weg, u moet uw tv aansluiten op de hoofdaansluiting rechtstreeks.wij: deze zit rechtstreeks op de muur, maar de kabel vanuit de centrale kast naar ons thuis zit een breuk in.Monteur komt: signaal testen alles is goed perfect, na 2 weken weer puinWij weer bellen : internet valt steeds weg en blokjes.monteur komt: nieuw modem en horizon box er tussen.wij bellen Ziggo: de horizon box update niet meer we zijn er helemaal klaar mee, weg met die box Abbo omlaag want waarom betalen voor rommel wat niet werkt.op en neer dat 2 jaar, geld terug en aanbiedingen vliegen om de oren.Ziggo stuurt dozen op om Horizon terug te sturen jullie ontvangen standaard kastje.Wij : alles installeren en beeld na 3 weken weer blokjes, bellen ziggo monteur komt niet meer binnen los het buiten maar op.wij: zetten een klacht op Facebook bij Ziggo en er gaat op en neer met ons en Ziggo (deze berichten hebben we nog.Ziggo controleerde alles en komen in de kast op straat een verbazing de kabel naar ons huis is niet goed gestript en is niet goed aangesloten.Wij: We hebben na controle van een collega een SPM meter het signaal kunnen testen, Laag/Midden/Hoog was 85 dat is niet goed voor je TV zij de collega.normaal is het 65db te zitten.wij: We gaan opnieuw testen met het kastje maar kastje geeft aan signaal 0 en kwaliteit ook 0.Bellen ziggo: kastje is defect we kunnen geen tv kijken, uitleg over signaal maar ziggo zegt dat kan niet die test hardware is niet geschikt en particulier heeft u dat niet alleen ziggo monteurs hebben dat, en ze zetten signaal terug omlaag.We keken tv hoger dan kanaal 600 naar de NL1 en de rest  maar niet op HD, na enige uren gaat de tv uit? We controleren de DB en weer 85db, zenders laten zoeken en signaal 0 en kwaliteit ook 0Bellen Ziggo: Ze doen coulant en sturen retour doos en een geactiveerd CI en kaart op naar ons. En aanbieding voor 1 maand gratis pakket erbij.Kaart ontvangen maar signaal TV blijft op NUL.Monteur komt en controleert alles en heeft weer een nieuw modem, en zegt ik zal de kaart activeren duurd 48 uur, tv standby laten.na 48 uur geen kaart actief, weer bellen ziggoNee ik zie die kaart niet bla bla blaNa 5 weken werkt de kaart  maar het gratis pakket niet kunnen bekijken want kaart gaf aan niet actief. Dus klacht bij Ziggo, we kunnen coulant doen en u ontvangt wegens zo veel problemen bij u 200 euro terug.
We hebben nu na 2 weken weer blokjes, nu moet ziggo maar eens kijken om de kabel helemaal te vernieuwen tot in ons huis.Konden we naar andere  provider was ik allang gegaan. Wij kunnen in ons dorp alleen Ziggo gebruiken. ADSL is maar 1 mb down en 0,20 upload.
We hebben foto's hoe de kabel erbij lag in centrale kast in de wijk.

karelberger
karelberger5 mrt 2017 - 22:02

ben sinds begin UPC (TOEN GOLDMINE BBS , per telefoon) in 1984, bij UPC/ZIGGO. Klantnr. 13 toen. Nooit problemen gehad TOT: MEN MET ZIGGO SAMEN GING. Daarna div. problemen gehad, ondeskundige klantenservice die alles denken op te lossen door antwoorden die ze op schermen krijgen. men vraagt telkens weer dezelfde vragen b.v. heb u de juiste kabels, hebt u al gereset, hebt u de stroom er al afgehad etcccccc. telkens weer.vroeger bij UPC zaten er technuten achter computer met it opleiding. nu domme blondjes meestal. Als ik ze bij callcenter naar friettent tegenkom en ze dit tegen mij vertellen. DAG UPC WEG MET ZIGGO

1 Reactie
klaasvaakbemmel
klaasvaakbemmel30 jun 2017 - 10:29

Klopt exact, ook hier altijd UPC gehad, nooit storing whatever, nu, 3x andere mediabox, geen goed signaal, verkeerde zaken worden toegestuurd en er zitten géén it'ers meer achter de klantenservice, ze weten niet eens wat de us/ ds lampjes op het modem betekenen, erg slordig.

van hooijdonk
van hooijdonk5 mrt 2017 - 20:13

Ik heb gelukkig een wat betere ervaring met de klantenservice. Vanmorgen werkte mijn router niet meer en kon geen verbinding met internet maken. Ik hen een router van mijn buurman geleend en daarmee via mijn eigen account ingelogd bij de klantenservice van Ziggo en daar een contactformulier ingevuld. Op de 1e plaats met de vraag of de router mijn eigendom is of dat ik die in het verleden van Ziggo had ontvangen en of ik dan eventueel een nieuwe router zou krijgen of zelf een nieuwe moet kopen. Binnen 10 minuten werd ik opgebeld en de mevrouw van Ziggo zat op afstand even mee te kijken en kwam tot de conclusie dat het modem ook wel oud is en dat Ziggo een nieuw modem gaat opsturen. Op dit nieuwe modem zitten ook 3 aansluitingen die ik nodig heb om naar de diverse werkplekken in ons huis te kunnen internetten en ik dus geen extra router hoef te kopen. U ziet dat het ook wel goed kan gaan! Alleen nog even afwachten of ik het modem binnen een paar dagen via de post zal ontvangen, maar ik heb er het volste vertrouwen in!

roel sannes
roel sannes5 mrt 2017 - 18:28

Men probeert bij de klantenservice van Ziggo de klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn maar er heerst veel onwetendheid bij deze mensen. Veel dingen regelen ze niet goed want er wordt als er iets geregeld moet worden veel vergeten. De klacht of vraag wordt meer dan de helft van de tijd niet volledig afgewerkt. Dit komt behoorlijk amateuristisch over,en zeker voor een bedrijf als ziggo. Het beleid aldaar laat veel te wensen over. Klanten die weinig van de klantenservice gebruik hoeven te maken en geen problemen ondervinden hebben verschrikkelijk veel geluk. Voorbeeld:  Mijn voeding van de modem ging kapot. Gratis telefoonnummer kon ik gebruiken (ik heb ook telefoon) maar dat gaat natuurlijk dan niet op want die werkt via de modem. Gelukkig had ik van een ander apparaat een voeding die tijdelijk op de modem werkte maar dat heeft ook niet zomaar iedereen. Duidelijk uitgelegd wat het probleem was en er zou een andere voeding worden opgestuurd. Nee dus. 2e keer opnieuw gedaan en weer een week verder en nog niets. 3e keer met gelukkig het gratis telefoonnummer en toen ging het pas goed. De afwerking van dit soort dingen slaat dus helemaal nergens op. Je zou dan minstens drie weken zonder het gebruik van een modem zitten. En die heb je hard nodig!! Ziggo laat hiermee duidelijk merken dat de klant niet zo belangrijk is. Niet vreemd dat ze zoveel klanten verliezen!!.

1 Reactie
klaasvaakbemmel
klaasvaakbemmel30 jun 2017 - 10:25

Hier exact hetzelfde, modem is onderweg mijnheer, hebben ze een mediabox opgestuurd, nu weer uren aan de telefoon gehangen, frustratie, smoesjes aanhoren en aardig zien te blijven, anders gooien ze op, slechte klantenservice.

Gerard444
Gerard4445 mrt 2017 - 17:24

Net als onderstaande reacties nooit problemen met Ziggo.contact@ziggo.nl gehad.
Internetsnelheden als beloofd worden altijd gehaald, in mij geval 150 mB download.

Klantenservice ook prima en correct.
Zelf kan ik gelukkig het meeste zelf oplossen.

Altijd vervelend als je ellende hebt  met je internetverbinding.
Hoeveel  procent heeft problemen op het totaal aantal Ziggo abonnees?
Al is het er  1 en het overkomt jou dan is het waardeloos natuurlijk,  maar ik blijf Ziggo trouw tegen de marketing storm van KPN in. Je krijgt meer en geen gedoe met je radio zoals bij KPN, maar daar hebben ze het niet over.

Bonte Specht
Bonte Specht5 mrt 2017 - 16:23

Ik heb nog nooit problemen gehad met Ziggo. Eerst Essent, home en vervolgens Ziggo.Waar ik me wel aan irriteer is dat je als nieuwe klant allerlei cadeautjes krijgt, en als vaste klant helemaal niets! Dat mogen ze ook weleens belonen!!?

moonnl
moonnl5 mrt 2017 - 16:22

Ik ben altijd netjes en vriendelijk geholpen bij de klantenservice van Ziggo. De problemen werden altijd naar tevredenheid opgelost. Dus totaal geen klachten hier. Het ligt er misschien ook aan hoe je de medewerker(ster) benaderd, met razen en tieren bereik je doorgaans niet veel.  

1 Reactie
klaasvaakbemmel
klaasvaakbemmel30 jun 2017 - 10:22

Zelf helpdeskmedewerkster??Als je elke keer van het kasje naar de muur gestuurd wordt is de lol er snel af, zelf zeker nooit hoeven bellen? Reageer dan niet.

sjaak van meel
sjaak van meel5 mrt 2017 - 15:11

Nog nooit problemen gehad met Essent wat @home werd en later Ziggo werd, pakket veranderingen of aanpassingen heb ik altijd online gedaan en verliep vlekkeloos. Heb dus geen ervaring in al die jaren met de klantenservice waar zo te lezen de problemen zitten.

apple1987
apple19875 mrt 2017 - 14:12

Ziggo is de arrogantie ten top. Lomp en zeer klantonvriendelijk. . Sinds ze samen met UPC zijn hebben ze de monopolie en macht en een veel te grote marktaandeel.  Die ook nog eens naar de verkeerde kant is doorgeschoten. Het is een waardeloos en lomp bureaucraties werkend bedrijf. Na samenvoeging met UPC vaak slechter internet en slechte TV. Mensen op kosten gejaagd om kabels aan te passen doordat TV zenders op de verkeerde frequentie zitten. Vandaar blokken en strepen met digitaal TV. Komt allemaal goed is dan het antwoordt .....Nou niet dus !!  

paul van baak
paul van baak5 mrt 2017 - 13:29

Belde met helpdesk over slechte wifi verbinding.Men testte mijn aansluiting en het signaal was goed.Werd doodleuk gezegd dan verbind ik u toch door met opzegservice.Bovendien bleek bij omzetting naar allin1 abonnement de mogelijkhei om te downloaden van de ziggo newsserver niet meer mogelijk omdat er volgens helpdesk te weinig gebruik van werd gemaakt , wat een kolder want hier zit BREIN achter.

anneElisabeth
anneElisabeth5 mrt 2017 - 13:16

ik ben net weduwe geworden, en wilde het contract overnemen, maar dan zonder vaste telefoon. Goed geinformeerd, en per 23 februari zou de telefonie stoppen. Daarna geinformeerd of ik dan wel hetzelfde zenderpakket zou behouden, en dezelfde downloadsnelheid, ja hoor  en je gaat dan 44,50 betalen in plaats van 56,45 er veranderd niets, goed dat je het navraagt alleen je hebt geen telefoon meer. duidelijk dit doen we. Tot de rekening, ja die kon er door van allerlei factoren wat anders uitzien, bam 103 euro. Tot mijn stomme verbazing zie ik al vanaf januari staan bij alle afrekeningen zonder telefoon, ohh pardon die zou toch pas per 23 februari stoppen en hoe kan ik dan gewoon gebeld worden??, geen antwoord. Maar dan komt er nog iets, ik blijf zo zie ik gewoon 56,45 per maand betalen, niets geen 44,50. Weer via de app contact opgenomen komen ze met het antwoord als je je telefoon nu eens opzegd dan kan je wel voor die 44,50 meedoen en ik zeg maar die is allang opgezegd per 23 februari jl. Geen antwoord. Daarna een nieuw voorstel, ik kon voor 44,50 wel een aanbod krijgen maar dan ging mijn downlaodsnelheid en zenderpakket wel anders worden en ik maar zeggen wat zei jullie Lia en Ewordl nu, geen veranderingen alleen geen telefoon meer voor 44,50. Ik ga u bellen mevrouw, en ik zeg ik heb geen telefoon meer bij jullie, ohh dank u wel ik ga u bellen. hier word je toch niet goed van. Via de contact formulieren 3x contact gezocht, geen antwoord, niets, en daar duidelijk mijn mobiele telefoonnummer vermeld. Geen antwoord, geen telfoontje niets en ja u moet wel die 103 euro betalen tot eind maart, nee want ik heb nu sinds 23 februari geen telefoon meer en ik moest 44,50 per maand gaan betalen en geen 10 euro meer dus jullie kunnen geen 103 maar 93 euro van mij krijgen. Ik heb u geprobeerd te bellen mevrouw ja en toen lag ik in het ziekenhuis en heef tmijn zoon dat medegedeeld maar ook sinds die tijd geen enkel antwoord van ziggo en ik ga dus echt niet betalen

1 Reactie
Bonte Specht
Bonte Specht5 mrt 2017 - 16:26

Ik zou alles opzeggen, en dan een nieuw contract elders of opnieuw bij Ziggo. Maar ik denk dat je daar geen zin meer in hebt.. 

correl
correl5 mrt 2017 - 13:10

dit gedonder loopt al sinds 1990 toen het nog Casema was. ik werd afgesloten ondanks op tijd betaald abonnement de hele procedure heeft 2 jaar geduurd eer dat het afgewerkt was.(opzegging en restitutie)    Gezegd dat ik nooit meer iets met hen te maken wilde hebben,  en wat denk je na  een half jaar komt er een acceptgiro in de bus voor een achterstallig abo.
maar ja dat is het nadeel met die monopolisten

1 Reactie
kareuter
kareuter29 dec 2017 - 14:56

Ik had ook Casema, nu satelliet. Casema eens, en dat geld ook voor Ziggo die ik in een ogenblik van verstandsverbijstering had ingehuurd,ze aangeraden om voor hun administratie een open haard aan te schaffen.Toen ik Ziggo opzegde had de "dame" aan de helpdesk de brutaliteit om te zeggen dat ze me niet verder wilde doorverbinden als ik niet wilde vertellen waarom ik opzegde!

Helen 66
Helen 665 mrt 2017 - 12:07

sinds verhuizing van Veenendaal naar Ede (9 km) moesten we overstappen naar UPC, nu Ziggo.Inmiddels  6 jaar ellende, div. monteur langs geweest, allemaal zeggen ze iets anders. Nieuw modem, gaming router, homeplugs ed aangeschaft op hun advies, ruim 600 Euro kwijt. Internet valt meerdere keren per dag! uit en moeten we weer resetten. TV geeft blokjes of valt weg en heb je een paar sec. een blauw scherm. Film/programma zo niet te kijken, dus zet je TV maar uit. Valt internet weg terwijl je net een email verstuurt, dan blijft je mail hangen in Postvak uit en gaat daar nooit meer weg, wat je ook probeert. Ziggo gebeld en klantenservice leidde ons door tig schermen, wat telkens een nieuwe andere foutmelding opleverde. Tenslotte advies om rechtstreeks te bellen met microsoft en we kregen een tel.nr. Dat nummer bleek te zijn van "Student aan huis" en je moest eerst lid worden voor ze probeerden te gaan  helpen. Dus toen naar de computershop (Comp4you) en die hebben een deel van de mails terug kunnen halen (niet alles) , want alle emails bleken inmiddels verdwenen te zijn. Koste ons 100 Euro! Laatst vroeg een zakenrelatie of wij soms een ander emailadres hadden genomen, want hun emails aan ons kwamen steeds terug. Niet dus. En snel internet? niet bij ons, een pagina laden is alsof je door een dikke laag modder heen moet.

aleks hermsen
aleks hermsen5 mrt 2017 - 11:48

Ik herken de negatieve ervaringen met ziggo en de klantenservice absoluut niet moet ik zeggen. Al sinds  1990 client bij upc/ziggo en nauwelijks problemen gehad. En als dan snel, prettig en deskundig geholpen. Enige klacht: veel overstap acties maar trouwe clienten vergeten ze steevast. Iets van korting op basispaketten na zoveel jaar zou sjiek zijn... 

2 Reacties
paul van baak
paul van baak5 mrt 2017 - 13:31

Waarom denk je dat die akties zijn.Omdat er heel veel klanten weglopen.

catheine
catheine5 mrt 2017 - 14:49

inderdaad....geef de vaste klanten die al jaaaren en jaarend bij UPC en nu ZIGGO zijn eens een korting...

milootje
milootje5 mrt 2017 - 11:41

Ben al klant sinds 1995 bij ziggo toen nog Casema en toen nog in Den Haag  sinds 1998in Zoetermeer slecht een enkele keer een probleem gehad maar dat was zo weer opgelost en de wat de snelheid van internet betreft ligt geheel aan welk pakket je hebt ik heb 200 Mbit scheelt soms 10 MB maar meer ook niet prachtig haar scherp beeld en prima telefoon. En nog wat je kunt per maand opzeggen dus ik begrijp de moelijkheden niet missien eerst UPC geweest daar hoor ik meer klachten van.

[verwijderd]
[verwijderd]5 mrt 2017 - 11:32

Deze opmerking is verwijderd

vikking
vikking5 mrt 2017 - 11:19

Vertel de medewerker dat je het gesprek opneemt en mochten er dan problemen zijn heb je in ieder geval zijn/haar woord tegen dat van jou.Ben zelf een tevreden Ziggo klant. 

1 Reactie
paul van baak
paul van baak5 mrt 2017 - 13:32

Dat zijn ze zelf verplicht dus kan je daar op beroepen.

venicefan
venicefan5 mrt 2017 - 10:35

Mijn grootste problem met Ziggo is, dat je bij defecte apparatuur (is recentelijk 2x gebeurd) bijna een week moet wachten voordat je nieuwe apparatuur ontvangt. Als je dat  meldt aan de klantenservice, wordt je vertelt dat dit te maken heeft met de administratieve verwerking. Wordt tijd dat Ziggo daar dan iets aan gaat doen. Wanneer je iets bij Bol.com bestelt, heb je dat de volgende dag is huis. En daar moet toch ook administratieve verwerking plaatsvinden.

tonny1946
tonny19465 mrt 2017 - 10:30

dat komt waarschijnlijk omdat ziggo door Amerikanen over genomen slechte service duurder en waardeloos met dank aan dit kabinet die alle bedrijven aan het buitenland willen verkopen om flink belasting te kunnen innen

gravin4
gravin45 mrt 2017 - 10:02

Ook ik heb al jarenlang regelmatig problemen met mijn 4-1 pakket van Ziggo. Maar ik heb de laatste jaren rechtstreeks contact met dezelfde behulpzame mevrouw van het klantencontactcentrum (en haar collega) en dan wordt het altijd redelijk opgelost.Al blijft de ergernis natuurlijk!!

Bastian
Bastian4 mrt 2017 - 22:09

Is DSL een alternatief voor kabel? Alleen als je nagenoeg geen eisen stelt aan snelheid en pingtijden, of vlakbij de centrale woont.
Als die DSL nu een beetje sneller was dan 10 mbit... de buurman kan 80 mbit halen op VDSL, die woont 15 meter verderop, die zit op een andere centrale dan ik. Sterker nog, de lift in dit gebouw zit ook op die centrale, alleen mijn lijn en die van de buren niet.

Mij lijkt de enige fatsoenlijke oplossing het investeren in een nationaal glasvezelnetwerk, waarbij je de dienst wel afneemt bij een provider. Zoals KPN het moet doen met de koperkabeltjes zeg maar maar dan een glasvezelkabel. Dit gaat een hoop geld kosten, dat wel, maar het creëert ook een hoop werkgelegenheid. Je stelt een aantal netbeheerders in zoals we dat met de elektriciteit en gas ook doen welke het onderhoud e.d. doen, en het beheer van datacenters.
Iedere provider kan vervolgens kiezen om wel of geen apparatuur te plaatsen, en zo internet leveren.

Over DSL heb ik trouwens nog veel meer verhalen dan over Ziggo, alleen Ziggo en KPN zijn een duopolie, beetje zoals Telenet en Belgacom in België.
Het is en blijft koperen rommel die gevoelig is voor storingen.

Ander voorbeeld:
Er is in Assen een telefoonkabel verlegt omdat er een tunnel wordt gebouwd. daarna moesten alle buren met DSL apart hun provider bellen en een monteur bellen om de kabel weer aan te laten sluiten. dat is ook slecht, en ja die moesten ook eerst volgens het script van de helpdesk de kabeltjes vervangen e.d. want ze wisten van niks.

De helpdesk zal wel die van UPC zijn nu, die was altijd al slecht en onbeschoft namelijk, ik probeer het liefst alles zelf en alleen bij uiterste nood als ik echt denk er zelf niks aan te kunnen doen zal ik ze bellen.