Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Consument wordt aan de plofkip gedwongen'

20-08-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
plofkip_05.jpg
Bijna driekwart (73 procent) van het kip-assortiment in de supermarkt is alleen beschikbaar in producten gemaakt van plofkip en niet van diervriendelijkere mogelijkheden. Dit blijkt dinsdag uit onderzoek van Stichting Wakker Dier bij de 10 grootste supermarktketens.
,,Als je bijvoorbeeld in de winkel kipdrumsticks, kippenvleugeltjes of kipschnitzel wilt kopen dan is dat vaak alleen van plofkip te koop. Bij deze kipproducten wordt de klant zo min of meer gedwongen om plofkip te kopen'', aldus Wakker Dier.
Een plofkip is een kip die voor het vlees in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk moet groeien. De dieren krijgen veel antibiotica toegediend.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor