Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Consument wil liever onverpakte groente'

07-07-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
groenten_07.jpg
Consumenten zijn klaar met al het plastic verpakkingsmateriaal dat om groente en fruit zit. Driekwart zou liever onverpakte producten kopen, schrijft het AD dinsdag op basis van een onderzoek door Motivaction in opdracht van Milieu Centraal. Die voorlichtingsorganisatie wijst er echter op dat het plastic goed is voor de houdbaarheid en dus tegen voedselverspilling. Dat zou vaak beter voor het milieu zijn dan onverpakte groenten en fruit. Alleen bij lokale producten die snel verkocht worden heeft plastic geen meerwaarde.
Verspilling
Ook de portieverpakkingen voor bijvoorbeeld chips en koffiecups zijn consumenten een doorn in het oog, maar daarvoor geldt volgens Milieu Centraal ook dat ze verspilling voorkomen. ANP/AD

Meer over:

groente, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor