Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Consument vindt inruilen auto geen pretje

29-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
suzuki_alto_359x210_02.jpg
Het inruilen van de oude auto voor een nieuwe is niet de meest populaire bezigheid van de consument. Uit onderzoek van de ANWB blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders de inruil ziet als een noodzakelijk kwaad, vervelend of lastig. Slechts 29 procent ziet het juist als een sport om er een goede deal uit te slepen.
De ANWB peilde onder ruim 1500 mensen, zowel leden als niet-leden. De helft van de respondenten zei extra hulp te willen bij het inruilen van de oude auto. Bij vrouwen is die wens nog groter. ,,Zowel mannen als vrouwen willen advies en informatie over alles wat bij het kopen van een nieuwe auto komt kijken'', aldus de ANWB woensdag op zijn website.
De vraag naar informatie over de koop en verkoop van auto's neemt toe, constateert de ANWB. Zo steeg het bezoek aan speciale websites ANWB/BOVAG Koerslijst en anwb.nl/auto dit jaar met 2,4 procent. De autoadvieslijn van de bond ontvangt zo'n 70.000 telefoontjes per jaar. De inhoud van de gevraagde adviezen verschuift de laatste tijd van puur technisch naar adviezen die de consument steunen bij koop en verkoop van een auto.
Volgens de ANWB heeft ongeveer 30 procent van de Nederlanders de afgelopen twee jaar een auto ingeruild of is dit nog van plan. Door het vrijkomen van het spaarloon zullen naar verwachting meer mensen zich gaan oriënteren op een andere auto. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor