Consument krijgt meer invloed op ontvangst pakket bij TNT Post
17-05-2011
• leestijd 2 minuten
Wanneer de consument niet thuis is tijdens de eerste aanbieding van het pakket dan kan de ontvanger via
www.tntpost.nl/ontvangen aangeven waar en wanneer een bestelling opnieuw bezorgd moet worden. Dit biedt de consument een oplossing wanneer deze niet thuis is om een pakket te ontvangen. Ook is op
www.tntpost.nl/ontvangen zichtbaar hoe laat de pakketchauffeur langskomt.
Bij afwezigheid van de consument laat de chauffeur een bericht achter, hierop wordt de ontvanger vanaf nu geïnformeerd over de bezorgmogelijkheden.
De volgende keuzes zijn hierbij mogelijk:
- Het pakket wordt aangeboden op een andere dag en tijd. Het bezorgadres blijft ongewijzigd.
- Bezorging bij buren met dezelfde postcode. Het huisnummer van de buren dient te worden ingevuld, de klant kan ook kiezen voor een andere dag met tijd.
- Bezorging bij het dichtstbijzijnde TNT Postkantoor.
Door middel van de 'Niet-thuis-code' op het nieuwe bericht van de chauffeur kan de ontvanger via de website de gewenste bezorgkeuze vóór 22.00 uur op de eerste afleverdag kenbaar maken. Wanneer er niets veranderd wordt, zal het pakket de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw worden aangeboden op het huidige adres.
Pakketservice van TNT Post speelt met deze nieuwe ontwikkeling in op de wensen van degenen die een pakket ontvangen. Met deze -en toekomstige- ontwikkelingen streeft Pakketservice van TNT Post er naar het gemak en verdere groei van online shoppen te stimuleren.
Onlangs hield Kassa-online een
enquête onder de nieuwsbrief-abonnees waaruit bleek dat een pakje afgeven bij de buren, of (erger nog) voor de deur achterlaten de koeriers niet moeten doen.