Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument koopt meer elektronica

14-08-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
600x275_televisie_03.jpg
Na een daling in de voorgaande 3 kwartalen hebben de modebranche en de markt voor consumentenelektronica in het tweede kwartaal weer groei laten zien. Dat heeft marktonderzoeker GfK donderdag bekendgemaakt.
De modewinkels deden vooral goede zaken in de maand mei, geholpen door het mooie weer. De omzet klom in deze maand met 6,5 procent. In het tweede kwartaal stegen de verkopen van het belangrijkste segment bovenmode met 0,5 procent.
WK
Elektronicawinkels profiteerden het afgelopen kwartaal van het WK voetbal, waardoor meer platte tv's over de toonbank gingen. In totaal klom de omzet in het afgelopen kwartaal met 5 procent. De omzet van de televisiemarkt ging met 18 procent omhoog. ,,De Oranje koorts zorgde ervoor dat consumenten gretig in gingen op de verschillende TV-promotiecampagnes'', aldus GfK. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor