Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Compilatie 2010-2011

21-05-2011
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
brecht_en_felix.jpg
Op zaterdag 3 september is Kassa terug op tv. Het afgelopen seizoen heeft diverse hoogtepunten opgeleverd. Zo heeft Kassa op de kaart gezet dat telecomproviders per minuut zouden gaan afrekenen in plaats van per seconde. Op 23 oktober 2010 kwam KPN in Kassa tegemoet aan de klanten. De Klanten van KPN en Hi die het gevoel hadden niet goed geïnformeerd te zijn over ‘minute billing’ werd aangeboden om terug te gaan naar hun oude abonnement. Meer informatie over dit onderwerp vindt u hier .
Is het recyclen van plastic wel een succes? Dat vroeg Kassa zich in oktober 2010 af, wat bleek? Het hergebruik van plastic is helemaal niet zo succesvol. In eerste instantie was de doelstelling over 2009 38%. Nedvang heeft zelf laten berekenen dat op basis van dat percentage 85 miljoen kilo gerecycled zou moeten worden. Dat percentage is in 2009 al naar beneden bijgesteld tot 32%. Dan kom je op een concrete doelstelling van ruim 50 miljoen kilo. Nu blijkt er in 2009 maar 16 miljoen kilo te zijn hergebruikt. Meer informatie over deze uitzending vindt u hier . In navolging van de actie tegen het oneerlijk afrekenen van belminuten, besteedde Kassa op 9 oktober ook aandacht aan de parkeergarages, waar de tarieven eveneens naar boven worden afgerond. Na deze uitzending hebben een aantal gemeenten de tarieven van de gemeentelijke parkeergarages verlaagd.
En natuurlijk moest u aan het eind van 2010 afscheid nemen van Felix Meurders . Hij gaf per januari 2011 het stokje door aan Brecht van Hulten . Kassa onderzocht ook of je met een premium benzine verder kan rijden dan met een merkloze benzine. En wat bleek? Automobilisten die kiezen voor premium benzines zijn een dief van hun portemonnee. Ze rijden met een premium benzine niet verder dan met een merkloze. Ook blijkt dat een auto met premium benzine niet minder vervuilende stoffen uitstoot. Bekijk hier de uitzending.
Het kan u waarschijnlijk niet zijn ontgaan: de woekerpolisaffaire. In Kassa bleek in oktober 2010 dat de woekerpoliscompensatie een lachertje is. Na de uitzending stroomden reacties binnen van kijkers met een woekerpolis. Zij vroegen zich af hoe ze verder moesten. Kassa heeft vervolgens Independer gevraagd of zij –met hun deskundigheid op verzekeringsgebied- een rekenmodel konden maken. En dit is gelukt! U kunt dus nu simpel en makkelijk controleren of overstappen handig is via de Woekerpolis check . Tijdens een hoorzitting in maart 2011 hebben een flink aantal verzekeraars hun excuses aangeboden. Die uitzending kunt u hier bekijken.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!