Na aandringen van Kassa en een mailbox gevuld met mails van ongeruste C3-rijders heeft Citroën Nederland eindelijk besloten tot een terugroepactie. De voorveren van de Citroën C3 kunnen namelijk spontaan breken.
Voorveren kunnen spontaan breken
Kassa liet
twee weken geleden
gezien dat de voorveren van de Citroen spontaan kunnen afbreken. In Engeland en Duitsland riep Citroën de C3 al eerder terug naar de garage, maar niet in Nederland.
Na de uitzending stroomde de mailbox van Kassa vol: in totaal kregen we meer dan 1600 mails van bezorgde C3-rijders binnen. Ook ontvingen we meer dan 300 mails van C3-bezitters bij wie de veren al zijn gebroken. En dat gebeurt zeker niet altijd alleen in stilstand of bij langzaam rijden, zoals Citroën beweert.
En wat nu?
Kassa belde deze week wéér met de importeur. Maar we konden hoog of laag springen. Citroën bleef erbij: het bedrijf had nauwelijks klachten gekregen en vond het niet nodig de auto’s terug te roepen. Ook kwamen ze niet naar de studio. Dus gingen we maar naar hén toe. Met een kleine tweeduizend mails onder de arm. Het aandringen van Kassa en de overvolle mailbox met mails van verontruste C3-rijders heeft ertoe geleid dat Citroën toch overgaat tot een terugroepactie voor de C3.
Terugroepactie
Citroën Nederland gaat net als Engeland en Duitsland over tot een terugroepactie voor een geselecteerde groep C3’s. Het is namelijk mogelijk dat een voorveer ook in Nederland door een lage temperatuur in combinatie met strooizout wordt aangetast, corrodeert en defect raakt.
De terugroepactie is dezelfde als in de andere landen en betreft het preventief plaatsen van een schotel onder de veer. Deze schotel moet garanderen dat de auto onder alle omstandigheden normaal weggedrag vertoont en schade voorkomt. Als deze terugroepactie voor een Citroën C3 van toepassing is, zullen de betreffende C3-rijders hierover deze maand bericht krijgen.
Ook laat Citroën weten dat het bedrijf opnieuw gaat kijken naar C3’s die al gerepareerd zijn bij een niet Citroën erkend bedrijf. De bezitters van deze C3’s zullen hierover bericht ontvangen van Citroën.
De mails die Kassa heeft ontvangen van mensen bij wie de kapotte C3-veren al zijn gerepareerd, maar nog geen vergoeding voor de kosten hebben gekregen, zijn al bekend bij Citroën. Dit geldt ook voor de mails van de verontruste C3-rijders die de afgelopen weken bij Kassa zijn binnengekomen. Als u nog niet heeft gemaild dan kunt u contact opnemen met Citroën.
Voor meer informatie kan iedereen terecht bij de Citroën-dealer of Citroën-klantenservice via 0800-2487636.